Proces Konverze

Proces konverze

Pokud chcete pomocí svých webových stránek získávat nové kupující zákazníky, je důležité pochopit proces konverze na internetu. Prodej na internetu funguje jinak, než v kamenném obchodě.

Lidé v kamenném obchodě si na věc mohou šáhnout, živě si ji prohlédnout a rozhodnout se o koupi. V případě, že se rozhodnou produkt zakoupit, vědí, kam se mají vrátit, pokud se něco pokazí.

Na internet se vztahují stejné zákony co se týče záruky a podobně, navíc zákazník může odstoupit od smlouvy, výrobek vrátit a požadovat vrácení peněz. Přesto lidé nakupují raději v kamenných obchodech. Alespoň prozatím…

Pro úspěšný prodej produktů na internetu je však potřeba projít pěti důležitými kroky. Pojďme se na ně společně podívat…

1. Návštěvnost

První krok je samozřejmostí. Nemůžete úspěšně prodávat, když nemáte komu. Můžete mít nejdokonalejší produkt na světě. Přesně takový, jaký vaši cíloví zákazníci potřebují a chtějí, ale pokud se o něm nedozví, nikdo si jej nekoupí.

Návštěvnost můžete zvýšit:

Pokud se začne návštěvnost zvyšovat, jsou webové stránky na dobré cestě. Návštěvnosti ovšem není nikdy dost a je potřeba ji zvyšovat neustále.

Také byste přece chtěli, aby do vašeho kamenného obchodu chodilo lidí stále víc a víc :).

2. První dojem

Když už se návštěvník na webové stránky dostane, je potřeba jej zaujmout.

Jako první na návštěvníka zapůsobí design webových stránek. Proto je třeba dávat pozor, aby vašim cílovým zákazníkům zvolený design vyhovoval.

Nedovolte, aby design vašich webových stránek odradil vaše návštěvníky. Design musí být na míru ušitý vaší cílové skupině. Webové stránky musí být vytvořeny tak, aby se v nich vaši cíloví zákazníci pohodlně a intuitivně orientovali a našli rychle to, co potřebují.

Zároveň si musí být návštěvník okamžitě jist tím, že jste naprosto důvěryhodná firma, že nic neskrýváte a že jste solidní.

Pro inspiraci si můžete přečíst článek Psychologie barev. Zvolit vhodné barvy pro webové stránky je velmi důležité

3. Kontakt

Pokud uděláte na návštěvníka dobrý první dojem, je potřeba s tímto potenciálním zákazníkem vytvořit kontakt.

Vaše webové stránky by měly obsahovat takové výzvy k akci, které vašeho návštěvníka přimějí s vámi zůstat v kontaktu.

Můžete například:

  • Požádat o e-mailovou adresu s tím, že mu budete po jeho souhlasu zasílat informace, které jej zajímají.
  • Přimět jej účastnit se diskuze na webových stránkách, fóru a podobně.
  • Nabídnout mu možnost, aby vás kontaktoval na bezplatné lince s jakýmkoli dotazem.
  • atd…

Pro úspěšné budoucí prodeje s vámi musí být zákazník v kontaktu. Tento kontakt se zákazníkem je potřeba udržovat a rozvíjet. Zákazník musí bezpochyby vědět, že jste tady pro něj. Kdykoli.

Uvědomte si, že pokud už vám někdo zavolá nebo pošle e-mail, musel tomuto činu věnovat svůj čas. Nebuďte jako někteří, kteří na e-mail odpoví až po týdnu. Tímto přístupem zákazníka s velkou pravděpodobností odradíte.

Více o kontaktu se zákazníky najdete v článku Nejdůležitější je komunikace.

4. Prodej

Pokud s návštěvníkem vytvoříte a udržujete kvalitní komunikaci, návštěvníci vám budou věřit a nebudou mít strach si od vás něco zakoupit. Budou vědět, že se o ně postaráte a kdyby nebyli s nákupem spokojeni, uděláte vše proto, aby byli.

Pokud ve vás mají vaši zákazníci důvěru a znají vás, spíše si produkt koupí u vás, než u konkurence, o které toho příliš nevědí.

Nabízíte-li zákazníkovi nějaký produkt k prodeji, snažte se opravdu co nejlépe trefit do jeho požadavků a potřeb.

Zákazník musí být při každém nákupu u vás maximálně spokojen. A nejen při nákupu. Musí být spokojen i když přijde domů a začne produkt používat.

Budou-li s nákupem u vás zákazníci opravdu spokojeni, otevírají se vám dveře k dalšímu kroku…

5. Další prodeje

Mnohokrát jsem slyšel o tom, že primárním cílem je vnutit zákazníkovi nějaký produkt. Nejsem zastáncem tohoto způsobu prodeje. Držím se spíše toho, nabídnout zákazníkovi vždy to, co optravdu sám chce a potřebuje. Nikoli mu něco vnucovat, co si třeba nakonec koupí, ale sám nebude s nákupem spokojen.

Zákazníkovi, který si už od vás něco koupil a byl s nákupem spokojen, je vždy jednodužší něco prodat, než zákazníkovi, který vás nezná.

Spokojený zákazník má totiž k vaší firmě důvěru a není tedy potřeba procházet znova od začátku tímto procesem. Tedy nemusíte jej na své stránky přivést, oslnit a navazovat s ním kontakt…

Tyhle tanečky už máte za sebou…

Stačí zákazníkovi předvést něco, co potřebuje a co bude splňovat jeho požadavky.

Snaha prodeje na internetu by měla směřovat nejen k vyhledávání nových zákazníků, ale také ke zvýšení příjmů z každého jednotlivého zákazníka. A spokojený zákazník je základem.

Optimalizace

Proces konverze je uzavřený kruh.

Stále se snažíme zvyšovat návštěvnost webových stránek, působit kvalitní první dojem na tyto návštěvníky, poté s nimi vybudovat nějaký vztah, neco jim prodat a prodávat jim dále. A tak pořád dokola.

Průbežně je samozřejmě potřeba tento celý proces optimalizovat, tedy optimalizovat webové stránky, aby se zvyšovala návštěvnost.

Testovat, jaký design a jaké rozložení prvků na stránce návštěvníkům nejvíce vyhovuje a kdy naše webové stránky dosahují nejvyšší efektivnosti.

Stejně se snažíme vylepšovat naši komunikaci se zákazníky.

Zdokonalujeme produkty a vytváříme nové.

Vše je třeba stále zdokonalovat a testovat. Testovat, co funguje lépe, co funguje ještě líp a co je nejlepší…

Chceme-li se v dnešním světě udržet, nesmíme usnout na vavřínech. V opačném případě nás konkurence rychle dožene a možná i předběhne…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u Proces Konverze

  1. Pingback: 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat - Konverze | Propagace na internetu

  2. Pingback: Co je to Bounce Rate - Míra Opouštění a Jak Ji Vnímat? | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!