3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 2. Design

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat - 2. Design

V minulém článku jsme si řekli o tom, že obsah je na vašich stránkách to nejdůležitější.

Obsah je král…

Design je ale také velmi důležitý, design je královna…

Znám několik webových stránek, které jsou opravdu bohaté na zajímavé informace, ale vypadají opravdu příšerně. Přesto mají vysokou návštěvnost a spoustu věrných pravidelných čtenářů.

Popírá to snad tvrzení o důležitosti designu? Nikoli…

I když jsou stránky velmi navštěvované, věřím tomu, že kdyby byly doplněny líbivým designem, měly by návštěvníků ještě mnohem více.

Design je to, co udělá na vašeho návštěvníka první dojem. A vzhledem k tomu, jak málo času máme na to, abychom návštěvníka zaujali,  neměli bychom design webových stránek brát na lehkou váhu.

Úkolem designu je, aby se na webových stránkách návštěvník cítil příjemně. Pokud mu nevhodné kombinace barev budou stěžovat a znepříjemňovat čtení, může se stát, že váš web přestane navštěvovat.

Design je třeba navrhovat pro návštěvníky

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že webové stránky nevytváříte pro sebe, ale pro vaše návštěvníkycílové zákazníky.

Mějte tedy vkus svých cílových zákazníků neustále na paměti.

Například pokud máte rádi futuristické designy, ale vaši návštěvníci jsou převážně postarší lidé, měli byste zvolit konzervativnější vzhled webu…

Pokud jsou vašimi zákazníky zástupci firem, neoslníte je zářivými barvami…

Pro inspiraci se podívejte třeba do článku o psychologii barev.

Nezapomeňte, že hlavním úkolem designu je zaujmout vašeho cílového zákazníka. Design by měl být tedy těmto lidem ušitý na míru.

Design by měl být jednotný

Design vašich webových stránek by měl korespondovat s designem vašich kamenných prodejen, vizitek, letáků, brožur a jiných propagačních materiálů.

Kdekoli návštěvník/zákazník uvidí barvy vaší společnosti nebo vaše logo, musí ihned poznat, o koho se jedná.

Pokuste se tedy design vašich webových stránek přizpůsobit designu, který je už ve vaší firmě zaběhnutý.

Ve stejném duchu by také měly být vaše ostatní stránky. Například vaše firemní stránka na facebooku, twitteru, linkedin popřípadě dalších sociálních sítích, které při svém podnikání využíváte.

Co váš e-mail marketing? Jsou vaše e-maily vytářeny tak, že čtenář hned pozná, že se jedná o vás? Upravte si html šablonu do designu vašeho webu, prodejen apod.

To nejdůležitější umístěte do zorného pole návštěvníka

Nikdy nevíte, na jakém zařízení si bude vaše stránky návštěvník prohlížet.

Nevíte, jaké má nastavené rozlišení monitoru, jestli používá širokoúhlý display a podobně.

Pokuste se tedy předvídat nejhorší možnou variantu (dnes už by snad nikdo neměl mít nižší rozlišení než 1024×768 pixelů).

Při takovém rozlišení umístěte na stránky prvky tak, aby ty, které jsou pro vás nejdůležitější, byly viditelné pro každého návštěvníka ihned při „přistání“ na vašem webu.

Tedy viditelné, aniž by musel rolovat/posouvat obraz do strany nebo dolů.

Nejdůležitější prvky by měly být viditelné na všech stránkách okamžitě po načtení.

Design je (jen) doplněk webových stránek

Design by měl vaše webové stránky pouze doplňovat, tedy zpříjemnit návštěvníkovi pobyt a zachytit se mu v paměti, aby si vás pamatoval i když vás uvidí někde jinde.

Pokud nejste (web)designér, umělec, reklamní agentura či podobného zaměření, vyhněte se tomu, aby byla pozornost vašeho návštěvníka strhnuta pouze na design.

Hlavní je přeci to, co mu chcete sdělit, že?

Design by měl doplnit vaše sdělení, nikoli oslepit návštěvníka.

Použitelnost designu

Design by měl být vytvořen s ohledem na různé nevyspitatelné faktory.

Co když bude mít váš návštěvník vypnuté obrázky nebo CSS styly? Layout (=rozvržení) vašich webových stránek by se určitě neměl sesypat do hromady nepřehledných informací.

Co když bude mít váš návštěvník problémy se zrakem? Co když váš návštěvník není schopen perfektně rozlišit barvy? Usnadněte to takovým návštěvníkům tím, že budete dodržovat vysoký kontrast mezi textem a pozadím.

Také není nejlepší nápad používat grafiku vysokého rozlišení, která se dlouho stahuje. Váš návštěvník může vaše stránky navštívit například prostřednictvím mobilního internetu, který není tak rychlý, jako pevné připojení.

Při vytváření designu vždy myslete na ty, pro které webové stránky vytváříte.

Není důležité, jestli web nadchne vás nebo vaše přátele…

Nejdůležitější je, aby co nejvíce vyhovoval vašim návštěvníkům.

Další články:

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 1. Obsah

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 3. Konverze

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!