3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 1. Obsah

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat - 1. Obsah

Často všude slýcháváme content is king, tedy obsah je král.

Obsah vašich webových stránek je hlavním důvodem, proč je vaši návštěvníci navštěvují.

Můžete mít jakkoli dokonale optimalizované webové stránky, ale pokud na nich nebudete mít nic, co by vaše návštěvníky zajímalo, jen těžko je budou navštěvovat.

Tento článek bude prvním z trojice článků, ve kterých si řekneme, které 3 věci je na webových stránkách nejdůležitější optimalizovat.

Podívejme se, jak by měl obsah vašich webových stránek vypadat, aby si získal co největší úspěch 🙂

Obsah musí být vytvořen na míru cílovým návštěvníkům

Vše se točí kolem vašich cílových zákazníků.

Jen vy víte nejlíp, co vaši návštěvníci a potenciální zákazníci nejvíce potřebují.

  • S čím potřebují pomoci?
  • Jaký mají problém?
  • Z čeho mají obavy?
  • Co je potěší?

Při psaní obsahu vašich webových stránek se zaměřte na to, co váš cílový zákazník hledá a jaké informace jej zajímají.

Jaká forma předávání informací je pro vaše cílové zákazníky nejvhodnější?

Mají vaši návštěvníci nejraději psaný text, videoprezentace nebo audio programy?

Pokud jsou vaši cíloví zákazníci například podnikatelé, kteří neustále nevědí, kam dřív skočit, budou vám vděční, pokud jim obsah naservírujete v audio podobě, kterou si mohou poslechnout při jízdě autem, při cvičení, nebo kdekoli jinde.

Pokud je obsah náročnějšího kalibru, například odborné znalosti a informace, vaši návštěvníci by určitě ocenili videonávody nebo prezentace.

Snažte se najít takový způsob, který bude vašim potenciálním zákazníkům nejvíce vyhovovat.

Obsah musí být napsán tak, aby upoutal čtenáře a udržel si jeho pozornost

Váš obsah musí být napsán čtivě – tak aby dokázal upoutat a udržet si čtenářovu pozornost.

Váš obsah musí být pro čtenáře zajímavý, i když budete vést úvahy o nesmrtelnosti brouka.

Pro poutavý text je nejdůležitější:

  1. Napište poutavý nadpis, který čtenáře zaujme.
  2. V úvodu článku čtenáři sdělte, co v textu najde – proč by jej měl číst.
  3. Mějte na paměti, že úkolem každé věty je přimět čtenáře přečíst větu následující.

Mnoho užitečných informací o psaní poutavých textů najdete v kompletním průvodci Copywritingem.

Obsah musí být pro čtenáře přínosný

Ať už píšete pro svůj web jakýkoli text, vždy musí být tento text přínosný pro vašeho čtenáře.

Pokud si chcete získat důvěru vašeho čtenáře, nebo si získat autoritu v daném oboru, ukažte čtenáři, že víte jak mu pomoci.

Pokud řešíte nějaký problém, řekněte mu, jak tento problém lze vyřešit. Ukažte mu, že máte ověřené postupy a že víte jak na to.

Jak jsem již několikrát zmínil:

Po přečtení vašeho textu musí být čtenář něčím obohacen…

Obsah musí být přehledný

Obsah vašich webových stránek by měl být přehledně organizován.

Udělejte vše pro to, aby se návštěvník vašich webových stránek co nejlépe orientoval. Hledá nějakou informaci? Přemýšlejte jako on a maximálně mu usnadněte cestu k nalezení této informace.

Pokud budete mít na vašich webových stránkách ten nejhodnotnější obsah, ale návštěvník jej nebude schopen rychle a pohodlně najít, stejně si jej nepřečte.

Ke každé podstránce vašeho webu, obsahující jekékoli informace, by se měl návštěvník dostat snadno, logicky, přirozeným a intuitivním způsobem na nejvýše tři kliknutí.

Obsah musí být napsán s ohledem na klíčová slova.

Při psaní textů pro vaše webové stránky také mějte na paměti klíčová slova a fráze. Tedy slova a sousloví, které zadávají vaši cíloví zákazníci do vyhledávání.

Snažte se v textu používat tato klíčová slova a fráze v různých variantách.

Při psaní textů byste měli mít pestrou slovní zásobu a využívat nejrůznější možné fráze, které očekáváte, že budou vaši návštěvníci vyhledávat na internetu.

Čím bohatší bude obsah vašich webových stránek, tím více návštěvníků se na vaše webové stránky dostane pomocí různých longtail klíčových frází.

Méně je někdy více

Četli jste si někdy knihu a dělali si při jejím čtení výpisky?

Často když čtu nějakou rozsáhlou publikaci a snažím se zachytit někde stranou všechny podstatné myšlenky, podaří se mi ze čtyř-set stránkové knihy vytvořit výpisky o rozsahu třeba pěti stránek.

Spousta knih obsahuje (podle Paretova pravidla) 80 procent nejdůležitějších informací ve 20 procentech textu (plus mínus :)). Tedy spousta „omáčky“ a jen pár stěžejních myšlenek.

Zkuste někdy napsat na své webové stránky text, který obsahuje jen ty důležité informace a odstraňte ty, které až tak důležité nejsou.

Ušetříte tím svým čtenářům spoustu času – uvidíte, že to ocení 😉

Já bych například tento článek dokázal snadno rozepsat na minimálně 5.000 slov a klidně jej rozdělit do několika článků (třeba 5 článků po tisíci slovech) a měl bych od psaní klid na téměř tři týdny. Jenže potom by tyto články většina lidí přestala číst.

Proto je často mnohem lepší zachytit ty nejdůležitější myšlenky a zbytek vypustit…

Další články:

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 2. Design

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 3. Konverze

Máte své vlastní tipy na efektivní a „okouzlující“ obsah webových stránek? 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 1. Obsah

  1. Pingback: 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat - 2. Design | Propagace na internetu

  2. Pingback: Tvorba Obsahu - 1. Úvod | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!