E-mail Marketing – 1.díl – Co Je E-mail Newsletter

E-Mail Marketing

Mluvíme-li o e-mailovém newsletteru, mluvíme o seznamu e-mailových adres, které si sbíráte prostřednictvím svých webových stránek.

Na své webové stránky umístíte jednoduchý formulář, který návštěvníkům umožňuje přihlášení k odběru e-mailů.

Následně můžete na všechny tyto e-mailové adresy odesílat jakékoli informace.

Může se například jednat o posloupnost informativních e-mailů ohledně jakékoli problematiky. Nebo můžete odesílat aktuální nabídky a akce, informovat o změnách a novinkách, komunikovat a požádat o názory a zpětnou vazbu a podobně.

Nebo nemusíte odesílat žádné pravidelné e-maily a můžete napsat jednorázovou zprávu jen tehdy, pokud máte něco opravdu důležitého, nabízíte nový produkt/službu apod.

Jak jsme si ale řekli již mnohokrát, s potenciálními zákazníky je potřeba rozvíjet vztah a udržovat neustálý kontakt. Pokud budete psát e-mail jednou za půl roku, odběratelé si vás už nemusejí pamatovat, nebo se z vaší databáze mohou odhlásit ještě dříve, než jim vůbec nějaký e-mail pošlete. Jednoduše proto, že si budou myslet, že odběr vašich e-mailů jim nepřináší nic zajímavého.

Proto je mnohem lepší s odběrateli komunikovat pravidelně a zůstat s nimi v kontaktu.

I tak ale nezapomínejte na základní pilíř – pro odběratele musejí být e-maily vždy užitečné. Pokud nebudou, budete o své odběratele přicházet.

K čemu je e-mail newsletter dobrý

1. Databáze zákazníků

Sběr e-mailových adres vám později umožňuje komunikaci se zákazníky. Není vázaný na jeden produkt nebo službu, ale lze jej vyžít k jakýmkoli oznamovacím účelům.

Většina odběratelů vás má ve „white listu“, takže se nemusíte bát toho, že si e-mail nepřečtou, protože jim sklouzne do spamu.

2. Sdělování informací v předem daném pořadí

Pokud si nastavíte automatizovaný systém (v angličtině „autoresponder„), můžete svým odběratelům zasílat informace ve vámi určeném pořadí a posloupnosti.

Například můžete vytvořit sérii e-mailů, které se budou vašim odběratelům odesílat v předem určeném časovém intervalu.

Velkou výhodou tohoto automatizovaného systému je, že návštěvníci vašich webových stránek budou dostávat vždy stejné informace. Ať už se přihlásí k odběru e-mailů dnes nebo za rok.

3. Zainteresovanost

Ti, kdo se přihlásí k odběru vašich e-mailů, mají většinou o vaše informace opravdu zájem. Jsou to loajální čtenáři a velmi kvalitně zacílení zákazníci.

Pokud jim tedy odešlete nabídku nějakého produktu, vaši odběratelé jsou těmi nejkvalitnějšími potenciálními zákazníky.

4. Přenositelnost

Na databázi e-mailů je vynikající to, že ji můžete použít pro jakýkoli další byznys.

Pokud se například rozhodnete ukončit své stávající podnikání, můžete odeslat zprávu celému svému e-mailovému seznamu a nasměrovat je na své nové webové stránky.

Proč je potřeba mít e-mailovou službu?

E-mail marketing provozujeme s pomocí poskytovatelů služeb zejména z těchto dvou důvodů:

1. Jednoduchost

Pokud byste chtěli odesílat e-maily svým odběratelům ručně, měli byste s tím pěknou spoustu práce. Pokud odesíláte e-maily s aktuální nabídkou jen několika svým obchodním partnerům, pak to zvládnete snadno ručně a žádnou službu nepotřebujete.

V případě, že chcete sbírat e-mailové adresy prostřednictvím webových stránek, odesílat e-maily podle různých kritérií, nebo odesílat hromadné e-maily v různých časových intervalech, je už potřeba si zařídit e-mailovou službu.

2. Právní restrikce

V dnešní době nemůžete někomu „jen tak“ poslat reklamní e-mail. Dotyčný by vás mohl zažalovat a s největší pravděpodobností by také spor vyhrál. Proto je důležité, aby se vaši odběratelé přihlásili dobrovolně.

Nejlepším řešením je tzv „double opt-in“ tedy dvojité potvrzení. Na základě vyplněného formuláře přijde odběrateli e-mail s potvrzujícím odkazem. Teprve poté, co odběratel klikne na odkaz v e-mailu, se mu začnou odesílat vaše e-maily.

Každý e-mail také musí obsahovat odkaz pro zrušení odběru e-mailů.

Více informací o tom, jak dělat legální e-mail marketing najdete v tomto článku.

Jak vidíte e-mail marketing může být velmi efektivní formou reklamy na internetu. V příštím díle si povíme, co nás zajímá při volbě poskytovatele pro e-mail marketing. Mít službu/poskytovatele, který se vám bude o e-mailový marketing starat po technická stránce je velmi důležité. Zůstaňte se mnou 😉

Máte nějaké doplňující informace o tom, proč je e-mail marketing potřebný? Jak jinak může při propagaci firmy na internetu pomoci? Podělte se s námi 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!