Webové stránky jako povinnost?

Webové stránky jako povinnost

Možná vám to přijde povědomé – už nějakou dobu nabízíte nějaké výrobky nebo služby a uvědomíte si, že dnešní doba si žádá vaši přítomnost na internetu. Mít webové stránky je dnes naprostá nutnost.

Inu pustíte se do práce. Buď si zařídíte webové stránky u nějakého známého, nebo vám je vytvoří někdo ze zaměstnanců, nebo někdo z rodiny či přátel. Po nějaké době jsou stránky hotové a vystavené na internetu na odiv celému světu.

Buď nevíte jakým způsobem je sledovat a žijete se spokojeným pocitem, že máte své webové stránky a zákazníci si vás už na internetu najdou sami, nebo sledujete různé statistiky návštěvnosti a divíte se, že na vaše webové stránky zavítá žalostně málo návštěvníků. No a nebo máte štěstí a vaše stránky vám nějakým záhadným způsobem začnou opravdu sloužit (přál bych to každému :)).

Webové stránky máte ale hotové a tu takzvanou „nutnost dnešní doby“ máte z krku. O webové stránky se nikdo pořádně nestará a sem tam se změní nějaké důležité informace a to ještě se zpožděním.

Webové stránky by ale měly fungovat úplně jinak. Webové stránky by vám měly přivádět zákazníky. Měly by fungovat jako podpora vašeho podnikání a přivést zákazníky, kteří by se o vás jinak nemuseli ani dozvědět.

Ruku na srdce. Upřímně odpovězte na následující otázky:

  • Staráte se o své webové stránky zodpovědně?
  • Máte práci na webových stránkách zakomponovanou ve svém pracovním procesu?
  • Je ve vaší organizaci někdo, kdo má na starosti správu webových stránek?
  • Jsou vaše webové stránky vždy aktuální?
  • Mají vůbec návštěvníci vašich webových stránek důvod na nich setrvat? Čím je návštěva obohatila?
  • Vytvářejí vaše webové stránky v návštěvnících pozitivní dojem, aby vás potom skutečně chtěli navštívit?

Uvědomte si, že vaše webové stránky mají plnit následující úkoly:

  • Budovat povědomí o vaší značce, o vašem podnikání.
  • Udělat na návštěvníka dobrý dojem.
  • Dát mu něco, co chce nebo potřebuje.
  • Odpovědět na otázku jeho podvědomí „proč bych měl nakupovat právě u vás?“.
  • Změnit vašeho návštěvníka ve vašeho zákazníka.
  • Informovat o tom kdo jste, kde vás zákazníci najdou, čím se zabýváte a jak vás mohou kontaktovat.

Webové stránky jsou v mnoha případech vaším prvním kontaktem se zákazníkem. A ve většině případů máte jen jednu šanci (a velmi málo času) abyste jej zaujali natolik, aby na vašich stránkách zůstal a třeba se časem proměnil v zákazníka.

Ať už vám vaše webové stránky vytvořil zdarma někdo z vašeho okolí, nebo jste si je nechali vytvořit u nějaké společnosti, webové stránky mají velký potenciál zvýšit váš prodej. Snažte se ze svých webových stránek vytěžit co nejvíce.

Není to nic složitého, stačí, když se o své stránky začnete trochu starat. Nemusíte u svých stránek sedět každý den několik hodin, jen je potřeba udržet své webové stránky “naživu”. Postačí, když se budete držet následujících zásad:

  • Alespoň jednou za měsíc (optimálně jednou týdně, nebo dle vašeho vlastního uvážení) změňte aktuální nabídku na vašich webových stránkách.
  • Při jakékoli změně na vaší prodejně vždy okamžitě zveřejněte tyto změny i na svých webových stránkách.
  • Veškeré akce, výprodeje, nové nabídky a produkty ihned umístěte na své webové stránky, sdílejte na facebooku a dalších sociálních sítích. Zde záleží na vašich možnostech. Pokud je váš prodejní sortiment nestálý a produkty ve vaší nabídce se stále mění, stačí informovat o tom, že jste dostali nové zboží a podobně.
  • Udržujte vždy aktuální veškeré kontaktní a jiné důležité informace o vaší firmě.
  • Alespoň jednou týdně zkontrolujte své stránky, jestli se na nich nenachází nějaká zastaralá, již neplatná, informace. Popřípadě ji co nejdříve odstraňte.
  • Umožněte návštěvníkům vašich webových stránek vás kontaktovat (nejjednodušší možnou cestou). Pokud vás někdo kontaktuje (například e-mailem), vždy dotaz nebo požadavek zodpovězte co nejrychleji a vstřícně.
  • Pokuste se na své webové stránky umístit něco, co vaše návštěvníky skutečně zajímá. Dejte jim nějaký důvod k tomu, aby vaše webové stránky navštěvovali.

Nejlepším způsobem, jak udržet své webové stránky stále aktuální je vyhradit si pravidelně prostor pro jejich správu. Vyhraďte si například jednu hodinu každé pondělí dopoledne, kdy se budete věnovat jen a jen vašim webovým stránkám. Zkontrolujete všechny informace, vyřadíte zastaralé a doplníte novinky.

Hodina týdně není příliš a zároveň je to dostatek času k tomu, abyste udrželi své stránky v aktualizované a živé podobě. Pokud jste se rozhodli, že pro své stránky také uděláte něco užitečného, aby se zvýšila jejich návštěvnost a zapojili jste se do mého e-mailového kurzu optimalizace webových stránek, můžete tento čas spojit dohromady.

Zapojení práce na vašich stránkách do vašeho pracovního programu je velmi důležité. Když si na to zvyknete, nebo tím pověříte některého ze svých zaměstnanců, uvidíte, že začnou vaše webové stránky postupem času konečně fungovat tak, jak mají – tedy přivádět vám nové zákazníky a zvyšovat váš prodej.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!