X Tipů Pro Marketing Na Sociálních Sítích

Marketing na Sociálních Sítích

Dnes máme na programu článek o sociálních sítích, ale já jsem se rozhodl, že to pojmeme trochu odlišně 🙂

V nadpisu článku je namísto čísla písmeno „X“, chtěl bych totiž, aby tento článek byl rozsáhlým zdrojem tipů a triků pro marketing na sociálních sítích.

A chci, abyste se na tom podíleli i vy!

Vím, že mezi čtenáři PNI nejsou jen nováčci. Proto bych ty z vás, kteří máte s marketingem na sociálních sítích zkušenosti, chtěl požádat o jeden tip. Jednu techniku nebo „fintičku“, která se vám na sociálních sítích osvědčila jako efektivní.

Může se jednat o tipy k Facebooku, Twitteru, Google+, ale i jakékoli jiné sociální síti, která vám pomohla s vaší propagací…

Prosím sdílejte tento článek a podělte se se mnou i ostatními o své zajímavé postřehy a poznatky – nemůžu se dočkat 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

8 komentářů u X Tipů Pro Marketing Na Sociálních Sítích

  1. Poctivost (slušná komunikace s fanoušky, nemazání příspěvků, reakce i na negativní feedy, …) a nehustit do fanoušků komerční obsah:-) To je asi základ.

    • Jakub napsal:

      Souhlasím, pokud člověk cokoli předstírá při komunikaci s potenciálními zákazníky (fanoušky, followery…) vždy se mu to nějak vrátí…
      Co se týče komerčního a nekomerčního obsahu, ten nekomerční by měl vždy převažovat, aby uživatele o feed neztratili zájem.
      Díky za komentář Jirko 😉

  2. David Lörincz napsal:

    Těch tipů by bylo opravdu hodně, na to by jeden blog nestačil, ale řeknu jen pár.
    1. Důležité je, aby jste sociálním věnovali jen tolik času, které vám zpětně mohou zaplatit konverzemi. Znám případy, kdy někdo vymýšlí spousty blbostí, tráví nad nimi hodiny a na konci měsíce zjistí, že objem konverzi (včetně asistovaných) tvoří 5% z jeho obratu.
    2. Snažit se postovat unikátní obsah ze společnosti, aby fanoušci a potencionální zákazníci mohli nahlédnout do procesu a mohli být více spjati s firmou. Např. fotky zaměstnanců, vtipné fotografie zboží apod.
    3. Přizpůsobit obsah postů fanouškům – pokud jsou fanoušci z IT, asi je nevytrhne kočička ve vaně (zvíře) a maminky na mateřské zase nebudou unešené z technické specifikace nového Wifi routeru.

    Malá reklama na závěr 🙂 Pokud si nevíte se založením profilů a jejich správou rady, napište mi a něco vymyslíme (samozřejmě za adekvátní poplatek) – http://www.davidlorincz.cz

    • Jakub napsal:

      Díky za komentář Davide, od tebe se určitě máme všichni co přiučit – každopádně všem čtenářům doporučuji davidův blog na výše zmíněné adrese 🙂

    • Zdeněk Hejl napsal:

      Dobrý body.

      Jen u toho prvního bych si dovolil trošku polemizovat:)

      Zaprvé, nelze „dopředu“ vypočítat, kolik maximálně času věnovat sociálním sítím, když na začátku neznám ony konverze.

      Zadruhé, nevázal bych úspěšnost/neúspěšnost propagačních/komunikačních kampaní na sociálních sítích čistě na konverze. Primárním cílem sociálních sítí rozhodně není prodej a proto nelze takto jednoduše kalkulovat.

      Zatřetí, narozdíl od přímých propagačních kanálů (SEO, PPC, zbožové srovnávače apod.) může existovat poměrně velké časová prodleva mezi aktivitami na sociálních sítích a jejich přínosy. Navíc často jsou ty přínosy velmi obtížně kvantifikovatelný. Ať už bereme posílení brandu, získání feedbacku od zákazníků apod.

      Začtvrté, spousta věcí, které se komunikují na sociálních sítích nemusí mít přímý dopad na prodeje a nemusí se vůbec odehrávat v online prostředí – např. různé závody, besedy, promítání, koncerty apod. Takovéto akce mohou generovat potenciální nové zákazníky nebo oslovit stávající zákazníky. Opět ale těžko kvantifikovat, jestli když strávím nad komunikací na sociálních sítích pět hodin týdně, jestli je to moc nebo málo.

      PS: 5 % z obratu ze sociálních sítí nemusí být vůbec špatný číslo – závisí na výši obratu a na maržích.

      • David Lörincz napsal:

        Vše co jsi napsal je samozřejmě pravda – holt sociální sítě a práce s nimi je o trpělivosti – může to být zlatý důl, ale taky můžete splakat nad výdělkem. Rozhodně nespadají do kategorie výkonnostní marketing. Tedy rozhodně ne v začátcích.

        • Zdeněk Hejl napsal:

          Bývá to většinou problém vysvětlit klientovi, že je potřeba na tom pracovat, tvořit obsah, publikovat, komunikovat a že výsledek není dopředu odhadnutelný. Může se zadařit jedna kampaň, která výrazně posune firmu, ale také se velmi jednoduše stane, že první půlrok, rok se nemusí dít vůbec nic.

          Většinou, pokud na straně klienta není člověk, který je pro to zapálený, tak to dopadne bledě, protože to po měsíci zabalí právě proto, že jim nepřišly desítky objednávek:)

      • Připojuji se k tomuto názoru. Nelze se dívat na soc. sítě stejně, jako třeba na banner. Sociální sítě musí bavit, musí vzdělávat, zaujmout a obchod je zde vedlejší. Obchod může přijít tehdy, pokud se firma na soc. sítích prezentuje seriózně, odpovídá na dotazy včas, vytváří interakci mezi formou x fanouškem, atd. atd.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!