Dnes je 31. prosince 2012. Poslední den tohoto roku. Za pár hodin si všichni navzájem popřejeme hodně úspěchů v novém roce a než se nadějeme, bude zítřejší ráno. Někomu bude možná ještě trochu špatně (:D), ale tak jako tak, rok 2012 bude nenávratně pryč.
A i když by to možná bylo moc krásné, jen popřát si navzájem mnoho štěstí a úspěchů v novém roce k jejich dosažení stačit nebude.
Proto jsem si dnes připravil článek, který vám pomůže, abyste se v novém roce opravdu posunuli dále a pozvedli svůj business na další úroveň.
Vše, o čem níže píši, se mi osobně osvědčilo jako velmi efektivní. Chce to jen odhodlání 🙂 a k tomu máme přece novoroční předsevzetí ne?
Připravil jsem si pro vás 5 tipů, které mě osobně v mnohém pomohly.
1. Investujte také do sebe
Můžete investovat tisíce korun měsíčně do různých služeb, reklam a optimalizace, ale vždy si dopřejte nějaké to „potěšení“ také pro sebe. To, co investujete do sebe, vám už nikdy nikdo nevezme.
Investováním do sebe sama zvyšujete své schopnosti, svůj rozhled a tím pádem můžete být pro své podnikání větším přínosem, než jednorázový nákup služeb nebo reklamy.
Tip #1: Účastněte se školení a kurzů, které jsou pro váš obor životně důležité.
2. Nepodceňujte sílu nic nedělání
I když někdy je to opravdu těžké (což jsem si za posledního půl roku velmi tvrdě vyzkoušel), najděte si čas i na odpočinek, relaxaci a jen takové to nicotné přemýšlení. Z vaší odpočinuté mysli totiž vznikají ty nejhodnotnější nápady. A inovace jsou v dnešním, často rozsáhlém, konkurenčním prostředí velmi důležité.
Často se mi stává, že potřebuji zvládnout mnoho věcí – Bazary Měšec, Internet Marketing Sraz, články pro Propagaci Na Internetu, věnovat se své přítelkyni a podobně. Objeví se toho naráz hodně a já nemám čas se ani na minutu zastavit. Přestože jsem od útlého věku naučen tomu, že pilná práce je k úspěchu zapotřebí a bez práce nejsou koláče, uvědomil jsem si, že pokud nemám takový ten opravdu volný čas, kdy si jen popíjím kávu, koukám do prázdna a přemýšlím, mé projekty se nikam neposouvají a jen tak tak se udržují při životě. Ve chvíli, kdy vypnu a začnu jen tak přemýšlet a dělat totální nic, začnou mě napadat různé inovace a vylepšení.
A právě ty jsou zdrojem mého růstu…
Tip #2: Nedělejte stejnou chybu a občas opravdu vypněte!
3. Nikdy se nepřestávejte vzdělávat!
Né vždy se mi poštěstí najít si opravdu tolik volného času, abys četl knihy, poslouchal podcasty, nebo sledoval nejnovější příspěvky na blozích ostatních. Ve chvíli, kdy se toho nahromadí více (jak jsem nadhodil v předchozím bodě), se od těchto věcí distancuji a své osobní vzdělávání „flákám“.
Ovšem poměrně rychle zjistím, že jsem ztratil krok s novinkami a musím zase všechno zpětně dohánět, protože svět internetu je velmi dynamické odvětví. Je tedy mnohem jednodušší a efektivnější si prostě na tyto nejdůležitější věci čas vyhradit dopředu a nenechat si ujet vlak.
Tip #3: Určete si zdroje (knihy, podcasty, blogy…), které jsou pro váš obor nejdůležitější, a těm věnujte vždy svou pozornost a svůj čas. I když jste opravdu vytížení.
4. Vymýšlejte, ale hlavně DĚLEJTE A ZKOUŠEJTE
Pokud se vám podaří vypnout jak jsem psal ve druhém bodě a vymyslíte nějaké zajímavosti, jste pořád jen v prvním kroce. Danou myšlenku, inovaci je potřeba dokončit – zrealizujte ji, vyzkoušejte, udělejte to!
Jak velmi často (a rád) opakuje můj otec:
„Myšlenka je pouze krok A, ze kterého nikdo nic nemá, je potřeba udělat krok B a myšlenku dokončit…“.
Tip #4: I když to třeba nebude fungovat tak, jak byste si představovali, nebo krok B nebude dokonalý, nevádí… Poučte se a podruhé to udělejte správně. Základem je ovšem krok B, tedy DĚLAT.
5. GTD
První věc, které věnujte svou pozornost je vaše vlastní efektivita. Zkuste si přečíst nějaké články, nebo se podívat na nějaká videa na YouTube, nebo si pořiďte nějakou knížku. GTD je zkratka z anglického „Getting Things Done“ a jedoduše řečeno – celá problematika je zaměřená na to, aby člověk zvládl vše, co potřebuje.
Mě například velmi pomáhá plánování. Pokud si nic nenaplánuji, moje efektivita je příšerná. Proto mám na měsíce dopředu v kalendáři naplánované, kdy a jaký článek budu publikovat, kdy je potřeba odeslat jaký e-mail, komu zavolat a tak podobně. Velmi mi to pomáhá udržet se v efektivním procesu a zvládat vše, co potřebuji.
Je také velmi dobré naučit se pracovat s prioritami. Stanovte si priority jednotlivých činností a pokud máte čas na práci, řešte problémy s největší prioritou. Jednoduše dělejte to, co vám přinese největší užitek.
Tip #5: Pečlivě si svůj čas plánujte (nezapomínejte přitom na volný/relaxační čas, ten je potřeba úplně stejně, jako ten pracovní) a dělejte vždy nejdříve to, co je opravdu důležité.
Závěr
Pět bodů, které jsem sepsal výše, jsou asi tím nejdůležitějším, co bych vám chtěl na základě svých vlastních zkušeností předat. Pět nejdůležitějších bodů. Pokud vynechám jeden, hodně rychle začnu pozorovat, že je něco špatně a že můj profesní život stagnuje. Všech těchto pět bodů je potřeba mít neustále na paměti a naučit se s nimi pracovat. Alespoň tak to funguje u mé osoby…
Doplnili byste nějaký další bod, bez kterého zase nefungujete vy? Podělte se s námi v komentářích a také – sdílejte článek, třeba tyto tipy pomohou někomu z vašich přátelů, aby i jejich rok 2013 byl opravdu úspěšný 😉
Mohlo by vás zajímat také:
Super clanok, pod kazdy by som sa podpisal a dufam, ze aj v roku 2013 sa ich budem drzat.
Prajem vsetko dobre
Jsem rád, že se článek líbil Mateji a že se mnou souhlasíš 🙂
Já určitě také souhlasím, určitě chci udělat nějaké změny v životě k lepšímu. Tento článek mi k tomu snad pomůže.
Ahoj Honzo, já myslím že určitě ano, toto je mých 5 nejdůležitějších zásad, které mi pomáhají zůstat produktivní a kreativní 🙂 a funguje to…
Knihu GTD jsem přečetl, snažím se opakovaně, ale jak se jen trochu zasním, tak mám hned 1000 mailů v inboxu.
Mám stejný problém 🙂
Čistá pravda. Člověk by si měl vždycky najít čas sám na sebe, bohužel to v dnešní době dělá jen málo lidí. Osobně si na nicnedělání držím nedělní odpoledne a nejede přes to vlak.
Mě se tento bod daří dodržovat jen velmi stěží… Jenže je to opravdu potřeba. Chce čas, kdy člověk sice nepracuje, ale přemýšlí nad pracovními věcmi.
Jen takový detail, „pilná práce“. S měkkým „i“.
Děkuji za upozornění Andre, překlep – opraveno 🙂
Velmi přesně jste to popsal. Produktivita a činnost je krásná, ale to by člověk byl za chvíli otrokem práce. Relax je důležitý. A Vánoce mají být vícekrát do roka 🙂 čili člověk si má nadělovat dárky po celý rok.
Zajímavý pohled co se vánoc týče, ale velmi s ním sympatizuji 😀