Dojmy z Webináře SocialBakers: Optimalizace Strategie na Sociálních Sítích

Dojmy z Webináře SocialBakers: Optimalizace Strategie na Sociálních Sítích

Opět zde máme článek mimo plán, tedy takovou aktualitku 🙂

Před časem jsem na Twitteru zpozoroval tweet od socialbakers, že se bude dne 8.12.2011 konat webinář na téma optimalizace strategie na sociálních sítích.

Původní anglický název zní: How to optimize social media strategy.

Takže, plný nadšení jsem se rozhodl přihlásit.

Při přihlašování jsem se setkal s problémem – socialbakers pro registraci zprvu vyžadoval přístup k mým údajům na mém Facebook účtu. To by ale nebylo až tak nepříjemné, co se mi opravdu nelíbilo ale bylo to, že chtěli přístup také ke správě mých stránek na Facebooku. Proč a k čemu???

Chtěl jsem se ale opravdu zúčastnit, takže jsem se přihlásil pomocí jiného účtu na Facebooku. Následně po mě chtěli informace od jména, přes adresu až po název organizace, což mě také trochu zaskočilo. Přesto jsem však vyplnil údaje a pokračoval dál…

Webinář a jeho průběh

Webinářem prováděl a přednášel Peter Varga ze SocialBakers.

Samotný webonář byl technicky velmi nevychytaný. Podstatnou část webináře bylo slyšet jen ticho doprovázené běháním kurzoru po obrazovce.

Z prvních dvou slajdů (stránek prezentace), jsem si poznamenal důležité myšlenky:

1. Vnímat statistická data v širších souvislostech.

2. Při sledování statistických dat ze sociálních sítí nás zajímá především:

  • počet fanoušků/followerů/apod.,
  • zainteresovanost těchto uživatelů,
  • chování celé komunity,
  • chování a akce konkurence.

To je vše, co jsem si z webináře odnesl (ne že bych to předtím nevěděl).

Následovalo 45 minut přepínání oken s různými grafy a statistikami rozhraní SocialBakers, což pro mě byla španělská vesnice. Čas od času vypadl zvuk, pak jsme všichni odpovídali na „věcné“ otázky, zda-li přednášejícího slyšíme a po 50 minutách nám Peter Varga poděkoval za pozornost a ukončil webinář.

Co jsem si z webináře odnesl?

Tento webinář bych si představoval spíše jako technickou podporu – předpřipravené video v sekci „statistiky“ pro zákazníky SocialBakers. Své otázky, které jsem měl na přednášejícího připravené, jsem raději smazal a webinář opustil.

Co se týče obecné problematiky vytváření (nedejbože optimalizace) strategie na sociálních sítích… Cílem tohoto nadpisu webináře bylo asi upoutat pozornost. To nikdo této společnosti, která se stará o social media marketing, neřekl, že takto se cíloví zákazníci nezískávají?

Z webináře jsem si neodnesl zhola nic… Tedy až na to, že jsem SocialBakers přestal sledovat na Facebooku i Twitteru 🙂

Kdybych tento čas věnoval raději nepřečteným článkům ve své RSS čtečce, udělal bych mnohem lépe…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Dojmy z Webináře SocialBakers: Optimalizace Strategie na Sociálních Sítích

  1. Honza napsal:

    Je to také zkušenost.
    Pokud se nemýlím, tak SocialBakers, to je Řežáb a o tom jsem nečetl nic pěkného.
    Mě by odradila už jen ta nutnost sdílet data. Přemýšlím, ale asi jsem to ještě nikdy neudělal. Použít jiný účet je dobrý nápad, také už takový mám. 🙂

    • Jakub napsal:

      Zdravím Honzo,
      jako když jsem zjistil jaká chtějí data, tak jsem se opravdu divil… Už tento samotný akt je opravdu odrazující, ale byl jsem zvědavý. Alespoň se ukázalo, že tato společnost opravdu nestojí za sledování a „following“ v jakékoli podobě 🙂

      Ale přesně tak, je to zkušenost a nelituji toho, ovšem určitě bych litoval, kdybych jim poskytl ta data, to bych si asi rval vlasy 😀

  2. Peter napsal:

    Dobry den Jakub,

    mrzi ma ze moj webinar nenaplnil vase ocakavania. Technicke problemy, kt sa naskytli uz su vyriesene a verim, ze sa nebudu opakovat.

    Casti, kde vypadol zvuk som presiel vramci webinaru este raz, aby to nikomu neuniklo. Skoda ak ste teda odisiel skor.

    Verim, ze pokial ste profesional, ktory sa zaobera socialnymi sietami, tak produkty socialbakers patria k svetovej spicke. Rad sa o tom s vami pripadne pobavim osobne, pripadne vas skontaktujem s niekym z nasho obchodneho timu.

    Nevahajte ma kontaktovat na peter(zavinac)socialbakers.com .

    Este raz sa ospravedlnujem za nedokonaly zazitok.

    Peter

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Petere,
      abych pravdu rekl, docela mě příjemně překvapil váš zájem. Na webináři mi ani tak nevadily ty technické problémy, to se může stát komukoli, nikdo není dokonalý. Ovšem co mě opravdu nepotěšilo bylo to, že předmětem webináře byla uváděna optimalizace strategie na sociálních sítích, zatímco webinář byl spíše jen o propagaci vašeho systému. Chyběly mi tam nějaké ty užitečné informace…

      • Peter napsal:

        Dobry den Jakube,

        urcite, o tom su predsa socialne siete = konverzacia! 🙂

        Beriem feedback. Jednalo sa skutocne o primarne produktovy webinar predovsetkym pre vtedajsich potencialnych klientov, co mali o nase produkty aktivny zaujem. Zjavne to nebolo ale dostatocne jasne z komunikacie. A hoci boli spomenute moznosti ako sa daju nase produkty vyuzit na optimalizaciu, webinar bol primarne o produkte.

        Budeme sa snazit dobuducna robit pravidelne webinare a viac sa zamerat na samotnu najlepsiu prax v danej oblasti. Odporucam nadalej sledovat socialbakers.com pre novinky.

        Pekny den,

        Peter

        PS: prosim nevahajte ma kontaktovat na peter(zavinac)socialbakers.com v pripade dalsich otazok/komentov. Nechodia mi totiz na email notifikacie z novych komentov vramci tento stranky a teda sa moze stat, ze vas komentar uz nezopoviem (pravidelne sem nechodim a je nahoda, ze som si vas dalsi prispevok vsimol)

        • Jakub napsal:

          Dobrý den Petere,
          v nejbližší době nainstaluji e-mailovou notifikaci na komentáře, ať může každý udržet přehled o konverzaci.

          Jinak bych každopádně doporučil provádět webináře s primárním cílem posluchače naučit něco o propagaci na sociálních sítích a na závěr jim doporučit spolupráci. Takový webinář, jako byl tento bych nabízel až posléze klientům.

          Věřím, že úspěšnost i oblíbenost vzroste…

Napsat komentář: Honza Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!