Ovládněte Techniku Guest Postů – kompletní průvodce

Ovládněte techniku guest postů - kompletní průvodce

Nejen na tomto webu jste mnohokrát zaslechli o tom, že guest post, neboli článek napsaný pro jiný web, může být velmi efektivním způsobem zvyšování návštěvnosti.

Tento návod vás provede celým procesem psaní guest postů. Tedy:

  1. Jak vybrat cílový web
  2. Jak se na tvorbu efektivního guest postu připravit
  3. Jak kontakovat majitele webových stránek
  4. Jak napsat guest post, který tamějším čtenářům vytře zrak
  5. Bonusový tip na závěr

Proč je vůbec dobré psát guest posty?

Na guest post lze vždy pohlížet ze tří stran…

  1. Vy, jako někdo, kdo nabízí článek někomu jinému.
  2. Majitel webu, kterému je článek nabízen.
  3. Čtenáři webových stránek, na kterých je zveřejněn „cizí“ článek.

Z vašeho pohledu jsou důvody pro psaní guest postů zřejmé – budujete si autoritu a jméno na internetu a máte možnost oslovit čtenáře cílového webu a tím je přívést i na své stránky. Krom toho také získáte zpětný odkaz na relevantních webových stránkách.

Co získá majitel webu, na kterém chcete guest post zveřejnit? Získá článek. Článek, který je zdarma a který je s největší pravděpodobností velmi kvalitní. Každý čas od času bojuje s nedostatkem inspirace a kvalitní článek od někoho jiného je výborným ulehčením situace.

Čtenáři cílového webu zase dostanou kvalitní článek z jiného úhlu pohledu, než na jaký jsou zvyklí a dozví se o někom novém z oboru, který by je potenciálně mohl zajímat.

Dvě vlastnosti vhodného „cíle“

Pokud se pustíte do průzkumu terénu a začnete vyhledávat webové stránky, na které byste chtěli své články umístit, jsou dvě věci, kterým je potřeba věnovat pozornost –

Cílový web

Webové stránky by měly být relevantní k vašemu webu. Měly by se zabývat podobnou problematikou, aby zpětné odkazy měly nějakou znatelnou hodnotu. Čím je web kvalitnější, tím lépe – není to však jedinou podmínkou – i z webu, který nemá tisíce návštěvníků měsíčně se zpetný odkaz hodí.

Čtenáři cílového webu

Návštěvníci a čtenáři cílového webu by měli být takoví, kteří by mohli být vašimi potenciálními zákazníky – mohli by mít zájem o to, co nabízíte (ať už je to cokoli).

Jak takové weby najít?

Způsobů je mnoho, jak jsem uvedl ve článku Každá Reakce Vyvolá Další Reakci aneb Přispívejte na Relevantních Fórech a Blozích, nebo i v elektronické publikaci 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu. Můžete využít například:

  • Klasické vyhledávání
  • Služby jako například Google Alerts
  • Akumulátory obsahu (například tipper.cz, linkuj.cz a další)
  • Sledováním, odkud má zpětné odkazy vaše konkurence
  • Blogy a stránky, které čtete vy
  • Vyhledáváním klíčových frází na Facebooku, Twitteru a dalších soc. sítích
  • a tak dále…

Co udělat před napsáním guest postu, nebo kontaktováním majitele blogu

Předtím, než vůbec začnete na guest postu pracovat, nebo než se rozhodnete kontaktovat majitele webových stránek, měli byste se o daný web alespoň trochu začít zajímat.

Sledujte články, které na webu vycházejí, které mají nejlepší hodnocení, nejvíce sdílení, komentářů a podobně. Z toho si odvoďte, jaké články mají největší úspěch.

Komentujte, sdílejte, účastněte se diskuzí a trošku se na cílovém webu „proflákněte„.

Nastudujte si pravidla guest postů, jsou-li na daném webu uvedená.

Jak kontaktovat majitele webu

Majiteli blogu napište osobní e-mail. Oslovte jej jménem a stručně se představte. Napište, že byste měli zájem na jeho web napsat článek a napište mu, o čem by tento článek měl zhruba být (můžete přidat i osnovu článku) a zeptejte se ho, jestli by o článek měl zájem. Pokud navíc v e-mailu zmíníte nějaké majitelovo dílo z minulosti, které se vám líbilo, určitě se nebude zlobit 😉

Jak napsat perfektní guest post?

Správně zacilte

Než začnete psát, měli byste mít představu, pro koho píšete. Ze všeho nejdůležitější je poznat vašeho čtenáře. Věnujte tedy nějaký čas tomu, abyste o čtenářích daného webu zjistili co nejvíce:

  • O jaké informace mají čtenáři cílového webu zájem?
  • Na jaké úrovni vzdělání, nebo znalostí, jsou ve spojení s danou problematikou?
  • Jakým způsobem nejraději informace konzumují? Text, obrázky, audio, video? Seznamy, návody, příručky?

Obsah článku

Téma článku by mělo být takové, aby se na cílový web perfektně hodilo. Nemělo by to být jako jedna hruška mezi jablky. Vyberte si takové téma, které bude dané čtenáře opravdu zajímat.

Článek by měl být formátovaný stejným způsobem, jako ostatní články na cílovém webu. Zeptejte se majitele, jak by chtěl článek dostat, jestli čistý text, nebo formátovaný například ve wordu a podobně.

Do textu článku umístěte odkazy na další články na cílovém webu (ne na svém!), aby byl článek opravdu zasazený do daného webu.

V článku nesmí chybět výzvy k akci a takové prvky, které budou čtenáře podněcovat ke komunikaci a komentářům. Pokládejte jim otázky, ptejte se, chtějte jejich názor a udělejte z nich také střed pozornosti…

Co je v guest postu pro vás?

Na závěr gust postu je zvykem uvádět informace o autorovi. Zde je jediné místo z celého článku, kam je vhodné umístit informace o vás, jak se s vámi mohou čtenáři spojit (například odkazy na vyše profily na sociálních sítích) a odkaz vedoucí na vaše webové stránky.

Přemýšlejte také nad tím, kam příchozí návštěvníky pošlete. Ne vždy je ideální posílat je na domovskou stránku…

Dejte si záležet

Ať už píšete pro kohokoli a na jakýkoli web, pamatujte na jedno – váš guest post musí být to nejlepší, co čtenáři v poslední době četli. Musí to být vaše nejlepší dílo. Na každém guest postu si dejte mimořádně záležet, aby stál opravdu za to.

Jen tak přesvědčíte čtenáře cílového webu o tom, že stojíte za to, aby vám věnovali svou pozornost (a třeba se stali vašimi stálými návštěvníky).

Bonusový tip na závěr

Pokud se vám podáří získat možnost zveřejnit článek na webu, který je ve vašem oboru opravdovou autoritou, má mnoho čtenáčů, dobré hodnocení vyhledávačů a podobně, je vhodné se připravit na náročné čtenáře. Na spoustu náročných čtenářů

V takovém případě je vhodné si připravit další velmi kvalitní obsah, který budete v daném období zveřejňovat na svém vlastním webu.

Čtenáři daného webu jsou zvyklí dostávat jen to nejlepší. Připravte tedy několik článků, které si budou moci přečíst (například poslední tři), které budou mimořádně kvalitní. A další, které budou vycházet je ubezpečí v tom, že jsou tu správně a že vy za jejich pozornost stojíte.

Doufám, že se vám tento návod líbil, no a pokud ano, neváhejte a sdílejte jej se svými přáteli 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

8 komentářů u Ovládněte Techniku Guest Postů – kompletní průvodce

  1. Filip Podstavec napsal:

    Pěkně sepsané – souhlasím, že guest blogging je budoucností kvalitního rozvoje linkového profilu a povědomí o webu.

    • Jakub napsal:

      Ahoj Filipe, právě proto jsem se pustil do tohoto shrnujícího článku. Víš co? Často zde dostávám nabídky na umístění reklamy. Přitom kdyby dotyční pro tento web napsali opravdu kvalitní článek, reklamu jim to udělá mnohem kvalitnější, než nějaký banner v sidebaru. Tohle je čisté, přirozené budování nejkvalitnějších zpětných odkazů a krom toho také šíření povědomí… Vážně se divím, že to dělá tak málo lidí 🙂

  2. Pingback: Tvorba zpětných odkazů - kompletní průvodce - část druhá | Propagace na internetu

  3. Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Květen 2012 | Propagace na internetu

  4. Martin Staník napsal:

    Zajímavá možnost. Nevědel jsem o ní. Není někde nějaký seznam blogů, který tuto metodu využívají?

    • Jakub napsal:

      Zdravím Martine, guest posting je spíše o domluvě. I kdyby nějaký seznam blogů byl, není nad to prozkoumat si terén sám. Aby měl takový článek na jiném webu efekt, potřebuješ, aby jeho návštěvníci i tématika webu byla relevantní. A když takový web najdeš, je nejlepší kontaktovat správce přímo, třeba skrze e-mail.

      A jak takové blogy najít? Doporučuji zadat klíčové fráze do vyhledávače a koukat po blozích zaměřené na dané téma. Na těchto blozích můžeš najít i odkazy na další blogy, diskuze a podobně.

  5. Martin Staník napsal:

    Tak nějak už to dělám, s tím rozdílem, že článek psal bloger. Tahle možnost se mi líbí víc.

  6. Pingback: Různé Formy Obsahu - Text | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!