Musí to Zvládnout i Naprostý Hlupák

Musí to Zvládnout i Naprostý Hlupák

V dnešním článku bych rád poreferoval o tom, co mě zde v USA naprosto fascinuje a z čeho bychom si měli všichni vzít příklad. Vzhledem k tomu, že zde hodně cestujeme, podstatnou část volného času trávíme v autě.

Tady v Kalifornii je opravdu obtížné najít někoho, kdo neřídí. Dokonce zde mohou řídit i „děti“ a to již od šestnácti let věku. Řídí zde děti, dospělí i senioři a doprava funguje naprosto bezproblémově. Jak je to možné? Jak to američané dělají, že zde může řídit opravdu každý a bez problému?

Jednoduše proto, že celá dopravní infrastruktura je zde navržená tak, aby ji zvládl i opravdový hlupák. Já osobně zde znám několik lidí, kteří zde jezdí každý den, ale když přijedou do České Republiky, mají z řízení strach.

Kromě opravdu základních pravidel silničního provozu je zde v každé sebeméně nejisté situaci vše osvětleno individuální dopravní značkou.

V každé situaci víte přesně co dělat. A proto zde může řídit opravdu kdokoli.

Z toho bychom si všichni měli vzít příklad a přesně tímto způsobem přistupovat k našim návštěvníkům a potenciálním zákazníkům. Nikdy nepřipusťte, aby návštěvník vašeho webu nevěděl, co má v dané situaci dělat.

Přístupnost a přehlednost informací

Ať už se jedná o hledání informací či jejich konzumace na vašem webu, vždy by mělo být návštěvníkovi jasné, jak má postupovat, aby našel to, co hledá.

K tomu by měla napomoci zejména přehledná a kvalitně zpracovaná navigace webových stránek (jak už jsme si mnohokrát řekli).

Můžete však využít i nějakou formu tématické akumulace obsahu. Podobně jako jsem například já vytvořil samostatné stránky pro Copywriting – kompletní průvodce, Budování zpětných odkazů – kompletní průvodce, E-mail Marketing – kompletní průvodce nebo začněte zde. Na tuto stránku je snadné odkázat a obsahuje odkazy na všechny důležité stránky/články.

Ostatní činnosti

Na Vašich webových stránkách ale také s největší pravděpodobností budete chtít po návštěvníkovi něco víc, než aby si jen přečetl informace a odešel.

Budete třeba chtít, aby si přímo na webu něco koupil. Nebo budete chtít, aby vás kontaktoval a udělal si objednávku

Ať už chcete po svém návštěvníkovi cokoli, myslete na to, aby byl celý proces:

  1. co nejjednodušší,
  2. dobře popsaný.

Tedy aby neobsahoval nic, co není k dokončení dané činnosti potřeba a aby byl návštěvník v každém kroku dobře informovaný o tom, co má dělat.

Jsou návštěvníci opravdu „hloupí“?

Určitě ne!

V žádném případě nechci dělat z návštěvníků webových stránek ani amerických řidičů hlupáky!

Jsou jen pohodlní…

Jednoduše se jedná o to, že i když by byl návštěvník schopen nákup (nebo cokoli jiného) dokončit, nebude se mu chtít absolvovat složitý proces. Nebude se mu chtít zjišťovat nepodstatné informace, vyplňovat sáhodlouhé formuláře a podobně.

Čím složitější váš web bude, tím méně vám bude prospěšný…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u Musí to Zvládnout i Naprostý Hlupák

  1. LukasP napsal:

    V podstatě souhlasím, v jednoduchosti je síla. Někdy se ale divím některým úspěšným stránkám jak mohou být při tak špatném designu a nepřehlednosti úspěšné. Ani třeba takový Amazon mi nepřijde moc přehledný, třeba tenhle produkt, žádný výrazný call to action buttony, mega informací ale nepřehledně.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Lukáši, je to tak, v jednoduchosti je síla. Na druhou stranu amazon volí taktiku „ospravedlnění“. Amazon asi předpokládá, že CTA nejsou v jeho případě zapotřebí a snaží se spíše nabídnout dostatek informací, aby potenciálního kupce dokázal přesvědčit o tom, že daný produkt prostě musí koupit…

      Díky za komentář 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!