Obchodujete na Aukro.cz? Super Prodejce vs Aukro+

Obchodujete na Aukro.cz? Super Prodejce vs Aukro+

Patří do vaší pracovní činnosti také prodej produktů na aukčním portálu Aukro.cz?

Vystavujete k prodeji nové či použité zboží?

Jsou vaše příjmy z prodejů na Aukru znatelné?

Tak pozor, možná vás čeká nemilé zjištění.

Aukro v nynější době umožňuje prodejcům, kteří jsou jeho aktivními účastníky, získat status Super Prodejce. Super Prodejce má vedle svého jména malou viditelnou ikonku, která naznačuje, že tento prodejce je velmi aktivní, zodpovědný, důvěryhodný – Aukro uvádí „vysoká kvalita péče o kupující„.

Teď ale všechny prodejce na Aukru čeká razantní změna!

Aukro totiž přišlo s novinkou zvanou Aukro+. Program Aukro+ na přelomu září a října 2011 (oficiální informace Aukra) „nahradí“ program Super Prodejce.

Slovo „nahradí“ uvádím v uvozovkách, protože ve své podstatě je Aukro+ založený na jiné myšlence, než byl dosavadní program Super Prodejce. Alespoň tedy z mého pohledu 😉

K čemu je/byl dobrý program Super Prodejce?

Informace jsou převzaty z oficiálních stránek Aukro.cz.

Hlavní podmínky účasti v programu Super Prodejce:

  • Vysoká kvalita péče o Kupující;
  • Minimálně 100 obdržených komentářů na počátku tříměsíčního sledovacího období;
  • Z celkového počtu komentářů musí být nejméně 97% pozitivních;
  • Jeden uživatelský účet musí dosahovat obrat nejméně 25 000 Kč nebo celkový počet prodaných předmětů musí být nejméně 250, v průběhu tří po sobě následujících měsíců;
  • Prodej minimálně deseti položek za měsíc;
  • Dodržování Obchodních podmínek a pravidel Aukra;
  • Dosažení věku 18 let.

Současně s přijetím do programu Super Prodejce obdržíte jeden ze dvou statusů: stříbrný nebo zlatý. Druh uděleného statusu záleží na velikosti prodeje v průběhu 3 měsíců předcházejících kvalifikaci do programu.

Super Prodejce zároveň získal výhody, kterými jsou například:

  • Zobrazení ikony Super Prodejce vedle jména.
  • Přednostní e-mailová podpora.
  • Manažer prodeje.
  • Nadstandardní nástroje – statistiky a trendy prodejů na Aukru.
  • A další…

Ikona vedle jména tedy budila v kupujících důvěru. Věděli, že se nemusejí bát s takovým prodejcem obchodovat.

Aukro+

Podmínky pro přijetí do programu Aukro+ se ovšem od podmínek pro Super Prodejce nemálo liší, podívejte se sami (informace opět převzaty z oficiálních stránek Aukra).

Program Aukro+ je určen prodejcům, kteří:

  • garantují služby (doba reakce směrem ke kupujícím nepřesáhne 24 hodin v pracovní dny, dodržení podmínek reklamací a vrácení zboží bez udání důvodu dle zákona),
  • zveřejní dobu dodání dodání,
  • garantují cenu (cena předmětu v okamžiku vystavení nabídky na Aukru nepřesáhne cenu předmětu v jiné nabídce prodejce),
  • dodržují ceník přepravy podle smlouvy,
  • dodržují doporučenou dobu odeslání zboží (v případě, že se prodejce bude chtít podílet na marketingových aktivitách Aukra),
  • obchodují na Aukru s podnikatelským účtem,
  • prodávají nové zboží s výjimkou kategorií Sběratelství a Starožitnosti a umění,
  • dodržují doporučení týkající se prezentace nabídky a stránky O mně,
  • mají minimální počet pěti prodaných předmětů měsíčně, dosahují stanoveného objemu prodeje minimálně 25 000 Kč měsíčně.

Výhody Programu Aukro+

  • Budete zřetelně odlišeni od ostatních prodejců pomocí ikony Aukro+.
  • Kupující mohou jednoduše filtrovat nabídky Aukro+ ve výpisu kategorií.
  • Získáte individuální zákaznický servis s garancí e-mailové odpovědi do 12ti hodin v pracovní dny.
  • Získáte možnost aktivní marketingové podpory přímo na Aukru.
  • Ti nejlepší mají k dispozici vlastního obchodního poradce.

Aukro+ „nahradí“ program Super Prodejce?

Když se dívám na podmínky účasti v programu Aukro+, nepřipadá mi, že by tento měl „nahradit“ program Super Prodejce. Dle mého názoru by měl být program Aukro+ přidán a program Super Prodejce zachován.

Aukro+ mi přijde jen jako souhrn podmínek pro prodejce.

Aukro+ mi připadá spíše jako školní řád, program Super Prodejce jako vyznamenání za pilné studium.

Jednou z podmínek je prodej nového zboží. Pokud se tedy zabýváte prodejem použitého zboží, nemůžete se programu Aukro+ účastnit. A nezáleží na tom, do jaké míry jste vstřícný, důvěryhodný, aktivní a zodpovědný prodejce. Kvalita vašich služeb již nehraje roli a dveře do programu Aukro+ jsou definitivně uzavřeny.

Můj čistě subjektivní pohled na tuto situaci je poměrně negativní.

Přesto však každému zůstává kompletní hodnocení na jeho uživatelské kartě. Každý kupující si tedy může prohlédnout vaše hodnocení a udělené komentáře. Ikonka však byla patrná na první pohled a věřím, že z obchodního hlediska zvyšovala prodej.

Obchodujete na aukčním portálu Aukro.cz? Jaký je váš názor na blížící se „inovaci“? Napište jej do komentářů níže!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

8 komentářů u Obchodujete na Aukro.cz? Super Prodejce vs Aukro+

  1. Aukro+ napsal:

    Nevidím téměř rozdíl, snad jen v názvu. Souhrn co musí mít prodejce pro dosažení statusu + je jen dodržování podmínek nejen aukra, ale také podmínek zákonných. Možná je přitvrzeno, ale troufám si říct, že toto je posun ku předu.
    Sám sem jako superprodejce prodával a na obchodní výsledky to vliv na 98% nemělo. Zákazníka zajímá zboží jeho cena a následně fotky + popis, případně nedávné hodnocení. Pokud jsou poslední hodnocení negativní, pak se zmenšuje šance na dobrý prodej (což však stejně některým evidentně nevadí, hlavně když je dobrá cena :D)
    Takže tvrdší ano, horší ne. Za tvrdost nabízejí určité zhodnocení.

  2. machrhoumr napsal:

    Trošku guláš v překladu šablony :D, nikoliv Název (například já myslel název/titulek komnentáře) ale zřejmě nick, případně jméno 😀

    • Jakub napsal:

      Ahoj Houmre ;), jasně, naprosto souhlasím s tím přitvrzením. V tom problém nevidím, navíc většina férových lidí, kteří na Aukru obchodují častěji a myslí to vážně, si stejně na dodržování těchto jednoduchých pravidel zvykli podle mého ještě před oznámením o Aukro+.

      Co se mi spíše nelibí je omezení sortimentu pouze na nové zboží, sběratelství, starožitnosti a umění. Nemohu si pomoct, ale věřím tomu, že ikona Super Prodejce působí na zákazníky pozitivně.

      A proč by nemohl mít prodejce nějakou tu, na první pohled patrnou, ikonku vedle svého jména? Když se opravdu snaží (často až se skřípáním zubů) všem kupujícím vyjít vstříc…

      No necháme se překvapit jak to se zrušením Super Prodejce bude vypadat :).

      PS: Špatné šablony komentáře jsem si ani nevšiml, avšak – již opraveno. Děkuji za upozornění 🙂

  3. Radek napsal:

    Program Aukro+ mi připadá jako solidní buzerace.

    1. dodržování cen přepravy dle ceníku české pošty, balné – obálka 5kč, balík 10kč

    to by mě zajímalo kde vzali ceny obalového materiálu a k tomu je nutno připočíst čas, který je třeba na zabalení, ten člověk co to balí holt zadarmo nemaká + cesta na poštu pokud si to nenecháváte svážet

    Takže za balík nakonec doplácíte.

    2. Dodržování stejných cena na vlastním eshopu a na aukru – opět trošku nahlavu postavené, při marži 10-20% (prodávam elektro, tam ty marže moc vysoké nejsou)
    dáte 6% aukru + poplatek za vystavení. Takže jsem ceny na aukru jsem buď navýšil a nebo to zadotovalo dražší poštovné. Tomu teď bude konec. Buď zdražíte i na eshopu a nebo vám na aukru moc nezbyde – tak na poplatky a kafe.

    3. Sankce za nedodržení termínu doručení – holt aukro nechápe, že prodejce prodává i jinde a můžese stát, že se zboží vyprodá a než to stáhnete z aukra tak tojako naschvál někdo koupi a opět púlatíte sankce aukru.
    Těchto „zajmavých výhod“ je v aukro+ více.

    Takže já osobně raději tento status nechci, byť teď super prodejce mám. Je zajmavé , že na polském allegru taková buzerace není.

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Radku,

      1. Naprosto souhlasím s tím, že ceny poštovného mohou být v určitých případech značně podseknuté a tedy dotované prodejcem – což se projeví jak jinak, než v ceně zboží. Na druhou stranu částěčně Aukro chápu vzhledem k aukcím, které mají cenu kup teď poloviční a dohánějí to na poštovném – mnohokrát jsem viděl bezkonkurenčně nejlevnější cenu a poštovné 499,- :).
      To by ale mělo být ustanoveno v obecných podmínkách obchodování na Aukru a ne pouze pro Aukro+.

      2. Také souhlasím – provozní náklady se liší jak na Aukru, tak na e-shopu a v kamenných prodejnách. Ceny logicky nemohou být stejné. O Aukro se může starat jeden člověk, o nějaký větší e-shop se může starat lidí třeba pět. Garance stejných cen je diskutabilní.

      3. Zde si dovolím nesouhlasit, můj názor je takový, že produkty vystavené na Aukru by měl mít prodejce rezervované stranou. Vyprodat produkty, které jsou vystavené na Aukru je nejen ostuda, ale také nefér vúči kupujícím.

      Každopádně díky za názor, každého názoru si cením 😉

  4. Radek napsal:

    Dobrý večer Jakube,

    bod 3,

    je to jako jiný prodej a je to hlavně obchod. Nemůžu a ani nechci blokovat zboží, když se prodává jen z důvodů, že je vystavené na aukru. Něco jiného by bylo kdybych takové zboží vystavoval záměrně a pak po prodeji ho sháněl kdoví kde. Samozřejmně, že pokud se vyprodá tak ho stahnu i na aukru, jenže bohužel se může stát to co jsem psal, náhodou se to tam prodá dřívnež se to stáhne.nefér mi to tedy nepřipadá, ale asi záleží na úhlu pohledu. Pro mě je to klasický obchodní proces prodeje jako na eshopu.

    Aukro už je aukro jen podle názvu s aukcema tomá společné už jen málo. Je to spíše nákupní galerie.

    Co se ještě týče cen za poštovné, tak jev podmínkách psáno, že nesmí být nadhodnocené (přesnou formulaci neznám a nechcese mi ji tam hledat), v případě, že je poštovné velké porušuje tím podmínky aukra.

    Taky děkuji za názor.

  5. Radek napsal:

    Ještě pro doplnění, pokud se dané zboží vyprodá, tak se samozřejmně na kupujícího nevykašlu ale nabídnu mu zboží podobné a to i zboží dražší za stejnou cenu jako byl výrobek v aukci. Protože z mého pohledu by měl být zákazník vždy spokojený s nákupem.

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!