Každá Reakce Vyvolá Další Reakci aneb Přispívejte na Relevantních Fórech a Blozích

Každá Reakce Vyvolá Další Reakci aneb Přispívejte na Relevantních Fórech a Blozích

Lidé se velmi rádi účastní konverzací a různých diskuzí. Přestože internet byl původně vytvořen pro přenos a sdílení informací, postupem času se z něj stává jedna obrovská sociální síť.

Mnoho lidí využívá internet hlavně k tomu, aby se spojili se svými přáteli – ať už z reálného světa, nebo jen z internetu.

Můžete si na internetu povídat, psát („chatovat“), nebo sbírat informace.

Denně na internetu vzniká nepředstavitelné množství diskuzí na nejrůznější témata. Ať už se zabýváte jakýmkoli oborem, je jen velmi nepatrná pravděpodobnost, že se na toto téma nevedou žádné diskuze.

A těchto diskuzí můžete využít k tomu, abyste zvýšili návštěvnost svých webových stránek.

Jak? O tom si povíme v tomto článku…

V tomto článku se budeme věnovat diskuzím, které probíhají na:

  • diskuzních fórech
  • blozích

Přestože vzhledově i formou jsou odlišné, ve své podstatě jsou si diskuzní fóra a blogy velmi podobné.

Na fórech založením tzv. „topicu“ ve většině případů zadáte dotaz, na který vám následně ostatní odpovídají.

V případě blogu zveřejníte článek, na základě kterého vzniká další doplňující diskuze.

Nemusí to být však striktně dáno, nezřídka na fórech vznikají informativně bohaté příspěvky a na blozích zase články s otázkou na čtenáře…

Jak zvýšit návštěvnost webových stránek pomocí fór a blogů

Základem zvýšení návštěvnosti pomocí fór a blogů je aktivní účast. Nejdříve musíte ukázat stávajícím návštěvníkům, že víte o čem mluvíte a že máte bohaté zkušenosti.

Vždy je nejdůležitější pomáhat ostatním účastníkům v řešení jejich problémů a tím si budovat autoritu na daném fóru/blogu.

Jak najít vhodná fóra a blogy

Ještě předtím, než se začnete aktivně účastnit nějakých diskuzí, musíte si tyto webové stránky nejdříve najít.

K tomu stačí do vyhledávače zadat obor vaší činnosti. Můžete například přidat i slovo „diskuze“ například zadáte do vyhledávání „diskuze mobilní telefony“. A mezi výsledky vyhledávání si najdete ty, které vás osloví nejvíce.

K vyhledávání diskuzních fór na internetu můžete také použít operátor „forum:“. Napíšete tedy do vyhledávání například „forum: mobilní telefony“.

Mezi výsledky vyhledávání si najděte takové fóra a blogy, které se vám zamlouvají a které se zabývají tím, čím se zabýváte vy.

V případě fór bývá podmínkou se zaregistrovat. Proveďte tedy registraci a umístěte si do patičky odkaz na své webové stránky, ať to usnadníte těm, kteří se o vás budou chtít dozvědět více.

U blogů je to snažší, zpravidla uvádíte jméno, e-mailovou adresu i adresu webových stránek pomocí jednoduchého formuláře na konci každého příspěvku.

Jako jméno vždy používejte své opravdové jméno, vyvarujte se použití názvu firmy nebo nedejbože adresy webových stránek. Kromě toho, že to působí na ostatní návštěvníky opravdu nevhodně, se vám může nakrásno stát, že vám účet (nebo komentář) správci smažou. Já například automaticky mažu komentáře, které zjevně namísto jména obsahují název firmy nebo webových stránek.

Sledujte diskuze a čtěte články

Tato cesta zvýšení návštěvnosti je časově náročnější než například registrace do katalogů. Na druhou stranu je o poznání efektivnější a může vám přivést mnohem více mnohem lépe zacílených návštěvníků.

Čtěte vycházející příspěvky a články a sledujte, o co se lidé zajímají a jaké mají problémy, které potřebují primárně vyřešit.

Sledujte také aktivní účastníky fóra. Ti mohou mít zase své vlastní webové stránky, které se také mohou dostat na váš seznam sledovaných webů.

Přispívejte a pomáhejte ostatním

Pokud někdo požádá o radu s řešením problému a vy mu můžete pomoci, udělejte to.

Snažte se co nejvíce lidem pomáhat s řešením jejich problémů.

Nesnažte se přispívat za každou cenu, každý váš příspěvek musí být orientován v prvé řadě na návštěvníky. Pokud budete jen bezhlavě a nesmyslně komentovat každý dotaz, vaší autoritu to spíše podkopne.

Budete-li ochotně přispívat a pomáhat ostatním účastníkům diskuze, získáte si postupem času autoritu a lidé se sami začnou zajímat o to, kdo jste a čím se zabýváte. Pokud k vám budou mít důvěru na základě předchozích pozitivních zkušeností, raději nakoupí u vás než u někoho jiného.

Odkazy na externí stránky používejte pouze v případech, kdy se to opravdu hodí

Vždy, když chcete do příspěvku nebo komentáře umístit nějaký odkaz, zeptejte se sami sebe, jestli je to nezbytně nutné. Pokud není, nedávejte ho tam.

Pokud totiž budou vaše příspěvky obsahovat mnoho odkazů, začne to být lidem podezřelé. Mnohem lepší variantou je přimět ostatní, aby se o vás dozvěděli více sami – rozklikli si váš profil, klikli na odkaz v patičce a podobně.

Pamatujte, že nejlepší reklama je ta, která jako reklama vůbec nevypadá 😉

Buďte osobití

Vneste do příspěvků vlastní osobnost. Buďte sami sebou.

Nebuďte jen formální zástupci společnosti, kteří všechno ví a všechno znají. Ukažte ostatním, že jste stejní jako oni a že jim chcete pomoci.

Pro tyto případy je vynikající služba Gravatar. Když si na Gravatarovi vytvoříte účet, bude se vaše fotka nebo obrázek zobrazovat všude, kde Gravatara podporují. Obrázek je napojený na vaši e-mailovou adresu. Kdekoli svou e-mailovou adresu, kterou máte zaregistrovanou na Gravatarovi, uvedete, budete vedle ní mít svou fotografii. Gravatar je navíc kompletně zdarma!

Vedlejší účinky

Nejenže si účastí na diskuzních fórech a blozích můžete přijít na pěkné zvýšení návštěvnosti. Zároveň také budete mít neustálý přehled o novinkách ve vašem oboru. Učíme se celý život, každý obor se neustále mění a vyvíjí. Zůstat v obraze je velmi důležité.

Můžete se seznámit s novými obchodními partnery, se kterými pozvednete svůj byznys na úplně jinou úroveň. Nebraňte se seznamování s novými lidmi, nikdy nevíte, s kým máte tu čest 😉

Jaké jsou vaše zkušenosti s fóry a blogy? Máte nějaká další doporučení? Podělte se v komentářích 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Každá Reakce Vyvolá Další Reakci aneb Přispívejte na Relevantních Fórech a Blozích

  1. Emefej napsal:

    Zajímavý článek, dovolil bych si doplnit jeden velmi užitečný a pohodlný nástroj pro vyhledávání relevantních blogů nebo diskuzí, a tím je služba Google Alerts.

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Emefeji,
      díky za doplnění, úplně jsem ja Google alerts zapomněl 🙂 doplním jej i na další místa – do nástrojů a do kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů.
      Ještě jednou díky 😉

  2. Martin Pánek napsal:

    Návštěvníky lze také získat napsáním recenze na nějaký produkt pro heureka.cz nebo přidáváním článků do linkovacích služeb http://www.linkuj.cz nebo http://www.tipper.cz

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Martine, ano na to jsem pozapomněl 🙂 díky moc za doplnění… Těch linkovacích webů bude mnohem víc, budu muset udělat pořádný průzkum a všechny je sepsat 🙂

  3. Honza napsal:

    Alerts je pěkná služba, neznal jsem ji a nyní testuji.

  4. Honza napsal:

    Mám zkušenosti jako provozovatel fóra. Jen jsem s tím začal, ale nepodařilo se mi ho rozjet. Lákal jsem ty kdo něco napíší na dárky zdarma a nic. Kdo přispíval, tak byl člověk s odkazy na konkurenci a potom roboti. Takže to upadá, asi brzy zavřu.

Napsat komentář: Emefej Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!