Aukro a PayU

Aukro a PayUOpět se zeptám… Obchodujete na Aukru? 🙂

Pokud ano, určitě jste si všimli toho, že Aukro nyní zavedlo další novinku – platby skrze PayU.

Přestože přijímání plateb přes PayU není ze strany Aukra nařízením, možná se vám stalo něco podobného, jako mně…

Jednoho dne jsem na našem firemním Aukro účtu, na který jsem se nějakou dobu nedíval, objevil příchozí PayU platby.

Náš člověk, který má na starosti obchodování na Aukru si vůbec nevšiml toho, že možnost platit přes PayU je nově automaticky povolena při vystavování všech předmětů.

Nevěnoval tedy e-mailu o „jakési“ příchozí platbě velkou pozornost a čekal, až dostane informace, že penízky za vydražené předměty dorazily na náš bankovní účet.

Zde samozřejmě udělal chybu. Při jakékoli nesrovnalosti se měl okamžitě poradit s ostatními a zjistit oč jde, aby ve všem bylo jasno a nic se nezanedbalo…

Následně jsem tedy zjistil, že nám v nějakém „meziprostoru“ na Aukru visí penízky za několik prodaných předmětů.

Situaci jsem začal ihned řešit, všechny kupující jsme telefonicky kontaktovali a s velkou omluvou jim ještě ten den odeslali všechny zaplacené vydražené předměty…

Takový běžný pracovní den 🙂

O zavedení příjmu plateb přes PayU jsem uvažoval od doby, co o tomto způsobu Aukro vydalo první informace. Chtěl jsem si ale v klidu zjistit všechny informace a být připraven ještě před tím, než se vše uvede do provozu.

Přesto tímto uklouznutím (na kterém mělo také svůj podíl Aukro nedostatečným informováním) jsme spadli do vody a museli začít okamžitě plavat.

Nejlepší způsob, jak se učit novým věcem, že? 😉

Platby přes PayU na Aukro.cz

Podívejme se tedy, co nám platby přes PayU přinášejí…

+ Rychlost

Platba přes PayU probíhá následujícím způsobem:

  1. Kupující vydraží předmět.
  2. Zvolí způsob platby přes PayU.
  3. Zaplatí pomocí kreditní karty, převodem z bankovního účtu či dalšími způsoby, které PayU umožňuje.
  4. PayU zkontroluje platbu.
  5. Vy obržíte e-mail o úspěšné platbě.

Kroky 2-5 se odehrávají během několika vteřin.Když se tedy kupující po skončení aukce dostane k počítači a zaplatí prostřednictvím PayU, obdržíte během několika vteřin (přinejhorším minut) potvrzující e-mail.

Můžete okamžitě předmět zabalit a odeslat.

Oproti bankovnímu převodu je ušetřen přibližně jeden den. Tak dlouho totiž zpravidla trvá, než se penízky dostanou na váš účet poté, co kupující zadá platební příkaz.

+ Jednoduchost a přehlednost

Pokud vám kupující platí přes PayU, zůstávají penízky na vašem účtu na Aukru.

Můžete si tyto penízky vybírat kdykoli na požádání, nebo si nastavit pravidelný časový interval, ve kterém vám budou tyto platby přicházet na váš účet.

Společně s penězi obdržíte e-mail popisující konkrétní zaplacené aukce/předměty.

Pokud tedy prodáváte větší množství předmětů, nemusíte neustále kontrolovat svůj bankovní účet, variabilní symboly a příchozí částky. PayU udělá vše za vás.

– Pochybné zabezpečení

Jako Super Prodejce jsem se obrátil na Aukro s dotazem, jestli mohu tento výběr peněz nastavit na pravidelný časový interval a zabezpečit změny. Aby nemohl kdokoli kdykoli změnit údaje a přeposlat si třeba právě zaplacené aukce na svůj účet.

Aukro mi s mým neskutečným údivem odpovědělo, že nic takového udělat nelze. Za svůj účet vždy odpovídá jeho majitel a podle podmínek Aukra nemá přístupové informace sdělovat nikomu dalšímu.

První má reakce byla:

Takže když firma obchoduje na Aukru pod firemním účtem a má běžně vystavených 100 – 200 předmětů, chcete mi říct, že se o toto obchodování na Aukru má starat výhradně majitel firmy?

Byl jsem natolik zaskočen, že jsem ani nevěděl, jak mám dále v diskuzi pokračovat :).

Kdokoli, kdo má přístupové informace na Aukro účet může tedy volně operovat s platbami na PayU.

To se mi tedy vůbec nelíbí.

Přitom by stačilo jedno – aukro při nastavení výběrů odesílá informační e-mail s potvrzujícím odkazem. Kdyby tato e-mailová adresa šla změnit, bylo by po problému.

Jenže změnit nejde a tento potvrzující e-mail přijde na adresu, která je vedena u vašeho Aukro účtu. Na tu adresu, kam chodí dotazy na předmět, dotazy na platby, a veškerá běžná komunikace s aukrem a kupujícími. Tuto adresu prostě pracovníkovi na aukru nemůžu znepřístupnit.

Závěrem…

Platby přes PayU jsou nové a je ještě potřeba mnohé vychytat.

Když jsem mluvil s operátorkou na zelené lince PayU, ubezpečila mě, že přijímají veškeré možné nápady a doporučení, ale momentálně jsou zavaleni prací na základních technických věcech.

PayU ještě potřebuje trochu času, ale vypadá to, že se konečně dočkáme kvalitní internetové platební brány

🙂

A co vy? Zpozorovali jste nějaké další výhody či nevýhody plateb přes PayU na Aukru?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

24 komentářů u Aukro a PayU

  1. Radek Čižmař napsal:

    No na rovinu. Aukro jednoduše po x letech pochopilo, že ten americký systém placení Paypalem na Ebayi je bezchybný a bleskový. Jenže by to chtělo, když už se rozhodnou něco zkopírovat, zkopírovat to důkladně. Nakoupím-li něco na Ebayi, platbu Paypalem musím provést přes zcela jiné přihlašovací údaje, vázající se na účet Paypalu, a tudíž ve firmě může nakupovat kdokoli (a zároveň i být informován o všech příchozích platbách), ale manipulaci s Paypalem má pod kontrolou jen ten,kdo má k účtu přístup, aniž by to mělo nějaký vliv na přihlášení na Ebayi. A to si myslím, že je ta základní chyba ,,českého aukrovského paypalu“ v případech tzv. a dokonce Aukrem vynucených firemních účtů.

  2. Radek napsal:

    PayU se mi jevíjako docela dobrá věc, nicméně zatím ho nevyužívám. Ještě bych se trošku vrátil k tomu co jsi psal o zabezpečení a dotazu na aukro.
    Tohle se mi zdá jako kámen úrazu aukra, několikrát jsem něco řešil s aukrem a to s pocitem „jen se vykecejte, my s tím stejně nic moc nebudeme dělat“.

    • Jakub napsal:

      Ahoj Radku,
      to přirovnání „kámen úrazu“ nemůže být trefnější. Častokrát se mi přesně takto jeví přístup Aukra k řešení, mnohdy i podstatných, problémů.

      Kdyby provozovatelé Aukra trochu více naslouchali potřebám uživatelů, mohlo by dnes mít mnohem více uživatelů. Neříkám, že si vede špatně, co se týče počtu uživatelů, ale jsem si téměř jist, že by na tom mohli být mnohem lépe.

      Stačilo by jen více vnímat zpětnou vazbu…

  3. Tomáš napsal:

    Proč tam nedají normálně PayPal? České firmy musí vždy vymyslet něco „jiného“ a horšího, místo toho aby využili toho, co chtějí lidi…Firmy, které nabízí možnosti platby přes různé platební brány, ale nenabízí PayPal, tak u těch zásadně nenakupuju a myslím, že hodně lidí to tak taky má…

    • Jakub napsal:

      Zdravím Tome,

      s PayPalem mám trochu problém… Pokud pomocí PayPalu totiž nakupuješ, vše je úplně super a nemáš sebemenší problémy.

      Pokud však na svůj PayPal účet přijímáš peníze od zákazníků, je to trochu složitější. Nejsem si 100% jistý, jak je to s premium účtem u PayPalu, ale pokud máš ten free účet, tak jsou poplatky za převod financí z PayPalu na tvůj bankovní účet neúnosné.

      Z tohoto pohledu chápu, proč zvolili raději PayU.

  4. machrhoumr napsal:

    Aukro zvolilo PayU hlavně z toho důvodu, že společnost která službu vytvořila aukro odkoupilo. Paypal naopak patří samotnému ebay, což by byl krok absolutně nelogický 😀

    • Jakub napsal:

      Zdravím Machře, věděl jsem, že PayU nějakým způsobem patří Aukru, ale nevěděl jsem přesně jak to je…

      Díky za objasnění 🙂

  5. milan napsal:

    měl bych dotaz-aniž bych se zaregitroval na PayU(u aukra)přišly mě na kartu v aukru platby za prodané věci a zůstaly tam pochopitelně viset.O tuto službu přitom nemám zájemBohužel jsem zjistil že pokud chci s částkou manipulovat tak je registrace (asi)nutná COŽ POVAŽUJI ZA NÁTLAK.Můžete poradit jak se registraci vyhnout?

    • Jakub napsal:

      Zdravím Milane,
      registrace do samotného programu PayU není potřeba, PayU je přímo integrováno do Aukra. Pokud potřebujete vybrat penízky, stačí v sekci „Platby od kupujících“ (nebo nějak podobně se to jmenuje) nastavit převod peněz a při vystavování aukcí odznačit možnost platit přes PayU, která je samozřejmě předem povolená (což nechápu).

      Dejte mi prosím vědět, jestli tyto informace pomohly. Pokud ne, napsal bych vám podrobnější postup, ale musel bych se přímo podívat jak to tam přesně je 🙂

    • kavol napsal:

      > … registrace (asi)nutná COŽ POVAŽUJI ZA NÁTLAK.

      noo … já se na tuto diskusi dostal tak, že jsem trošku Googlil poté, co jsem zjistil, že mi Aukro už neumožní nic vystavit bez toho, abych se upsal do této kraviny

      to už není „nátlak“, to je sprostý porušení zákona – vázání jedný služby na povinný využívání jiný … vcelku se divím, že to ještě nikdo neřeší (resp. nenašel jsem), ale čemu se vlastně v tomhle státě divím, tady si každej nechá kálet na hlavu a úřady jsou tu od toho, aby chránily firmy před těmi dotěrnějšími z těch dojných krav, pardon, chci říci občanů

      > Můžete poradit jak se registraci vyhnout?

      jednoduše – zrušit účet na aukru, jak se právě snažím udělat já

      jo a chápu-li správně situaci – „aniž bych se zaregitroval na PayU(u aukra)přišly mě na kartu v aukru platby za prodané věci a zůstaly tam pochopitelně viset“, pak bych podal trestní oznámení

      • Jakub napsal:

        Katedra má, regule mé…

        Tímto pravidlem se řídí Aukro, až bych řekl, že už to opravdu přehání…

        Bohužel, asi mohou…

  6. milan napsal:

    no nevím-když chci peníze vybrat,nebo např.kdybych chtěl platbu vrátit kupujícímu tak aby tlačítko odeslání fungovalo tak to po mě chce abych se do té platební brány přihlásil.

    • Jakub napsal:

      No nevím, jestli Aukro neprovedlo nějakou změnu, ale já osobně platby přes PayU přijímám a stačí mi k tomu jen Aukro účet a správu plateb přes PayU provádím skrze sekci Můj prodej -> Platby

  7. milan napsal:

    To ano,napsal jsem to nešikovně..přihlášením jsem myslel založení Aukro účtu
    Na to aby peníze na kartu nedobrovolně přišly(okénko na použití PayU účtu zaklikává za zákazníka automat,který si toho nemusí všimnout a to už je manipulace) není aukro účet potřeba(zajimavé že?).Na manipulaci s částkou už ale je-vyplnění příslušných iniciál a ověření přes mail=nedobrovolné přihlášení..podle mě.

    • Jakub napsal:

      Aha, už rozumím, ale s tímto problémem tedy neporadím, nezkoušel jsem pracovat s Aukrem bez Aukro účtu, doporučil bych kontaktovat přímo podporu Aukra. Poradí, jak nejsnáze problém vyřešit ;).

  8. Karel napsal:

    Se systémem PayU bojuji již od samotného začátku. Aukro si ho samo načte do vystavované aukce a bez mého vědomí dovolí provést platbu kupujícímu na „virtuální PayU účet“ ze kterého mimochodem dostává úrok aukro.
    Několikrát jsem kontaktoval aukro s tímto problémem a vždy mi bylo řečeno, že se musím přihlásit do systému PayU.
    Nyní to došlo tak daleko, že mi byl zaslán email se všemi aukcemi, kde jsem měl napsáno, že platby PayU nepřímám, abych si popis změnil nebo aukce zruší. na to jsem jim odpověděl, že platby PayU nepřijímám a nechci je. Aukro na to, že si potom musím zrušit přijímání platby převodem a ponechat pouze platby na dobírku.
    Nevím proč by mi nemohli zákazníci zasílat platby elektornicky na můj účet.
    To je sprostý nátlak a zneužívání postavení na trhu.

    • Jakub napsal:

      Aukro v této oblasti zvolilo opravdu příliš invazivní přístup. Nechápu, proč takto tlačí na obchodníky a dělají si zbytečně nepřátele. Jenže je to již cca rok, co platby PayU (rád bych řekl umožnili, ale) nařídili a stále ještě nedostali rozum.

      Je to opravdu zneužití postavení. Škoda, že se žádné pokusy o konkurenci neprosadily… Pak by se Aukro muselo více zajímat o názory a potřeby svých uživatelů.

  9. Peter napsal:

    Souhlasím více méně s panem Karlem, je to nehorázná sprostost, aukro mi vnutí platební metodu, která není nic jiného, než přeposlání peněz na jejich účet a až si to vyžádám a pokud tam mám dostatek prostředků, tak mi to přepošlou na můj bankovní účet. V čem má být výhoda tohoto systému, že moje peníze si napřed půjčí někdo jiný a pak mi je pošle, až budu mít možnost si je vyžádat. Neodesílám zboží dřív, než jsou platby evidovány na mém bankovním účtu, takže pro nakupujícího spíš ohromná nevýhoda. Na rozdíl od paypalu, který řeší báječně zahraniční platby (poplatek v bance za převod je neskutečně vysoký), tohle je jen podfuk, jak disponovat s penězi uživatelů aukra bez jakýchkoliv závazků.

  10. Pepa napsal:

    Tak jsem byl dnes taky nemile překvapen. Delší dobu jsem nic neprodával – pouze nakupoval a dnes jsem byl donucen při prodeji souhlasit s možností platby přes PayU. Tohle je fakt síla – neskutečné zneužití postavení na trhu. Nechápu tento přístup a jsem jím velmi rozezlen.

    • Jakub napsal:

      Ano, bohužel je to předdefinováno a nelze prodávat bez monosti platby skrze PayU… A už to funguje velmi dlouho, nepředpokládám, že by to stáhli…

  11. michal napsal:

    Dobrý den chci se zepatat objednal sjem si přes aukro více předmětů od různých prodejců.Po zakoupení mi přišel email od aukro.cz ze součtem věcí a peněz které mám zaplatit a bylo tam jen jedno číslo účtu nejspíše aukra.Aukro to přeposílá těm liděm co jsem si to od nich koupil nebo mě podělali?Děkuji

    • Jakub napsal:

      Zdravím Michale, Aukro samozřejmě penízky rozešle jednotlivým prodejcům, o to se bát nemusíš.

      Tedy pokud to byl opravdu email od Aukra 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!