Jak Funguje Můj Obsahový Kalendář?

Jak Funguje Můj Obsahový Kalendář

Nedávno jsem napsal článek Usnadněte Si Tvorbu Obsahu a Zaujměte Své Čtenáře! Cílem bylo ukázat, jak tento obsahový kalendář vytvořit a dokázat, jak vám může tvorbu obsahu pro vaše webové stránky usnadnit.

Jak jsem také řekl, od dubna roku 2012 jsem najel na svůj vlastní obsahový kalendář, který jsem si promyslel a vytvořil.

Jaké jsou mé zkušenosti a jak obsahový kalendář vypadá?

Vše vám povím v dnešním článku…

Základním principem obsahového kalendáře je:

  • Rovnoměrně rozdělit obsah, který na svém webu publikujete
  • Usnadnit si vlastní tvorbu

Rovnoměrné rozdělení obsahu

Rovnoměrné rozdělení je dobré, protože ne každého vašeho čtenáře zajímají všechna témata, o kterých na svém webu píšete.

Některé čtenáře například nemusí vůbec zajímat Copywriting, a tak když jsem psal sérii článků, která trvala více než měsíc, někteří se zde nemuseli dočkat článku, který by je zajímal.

Proto je vhodnější zveřejňovat různé tématicky orientované články průběžně.

Usnadnění tvorby obsahu

Určitě jste nejednou zažili situaci, kdy jste věděli, že potřebujete napsat článek a ani za mák vás nic nenapadlo.

K tomu je také obsahový kalendář dobrý… Vždy se lépe začíná, když víte, na jaké téma máte článek napsat.

A funguje to? V prvním testovacím měsíci musí říci, že pro mě určitě ano… Alespoň prozatím, uvidíme, co bude dál.

Díky rozdělení témat jsem měl články na celý měsíc napsané během první poloviny a ještě dva články mi „přetekly“ do dalšího měsíce…

Když máte jasný plán, jde hned všechno lépe 😉

Jaký je obsahový kalendář pro Propagaci Na Internetu?

Abych zaujal všechna témata, se kterými jste mi pomohli i v anketě, zpracoval jsem následující rozvrh:

Články vycházejí každé pondělí a každý pátek. To je celkem 8-9 článků každý měsíc. Články vycházejí postupně:

  1. Měsíční zpráva
  2. Návod z oblasti optimalizace webových stránek (onpage, offpage, link building…)
  3. Teoretický článek/Analytický článek/Volné téma
  4. Návod z oblasti Copywritingu
  5. Otázka na čtenáře
  6. Návod z oblasti E-mail Marketingu
  7. Případová studie, článek z praxe nebo cokoli, co jsem já osobně uplatnil na internetu
  8. Článek na téma sociální sítě, vztahy se zákazníky, komunikace, jak zaujmout a podobně
  9. Doporučené články k přečtení (české a anglické)

Dnes vychází sedmý článek měsíce a to je co? No co jsem já uplatnil na internetu, vidíte? 🙂

První dva články je možné zaměnit, pokud by se mi náhodou nepodařilo vytvořit měsíční zprávu v termínu. Pak tedy vyjde nejdříve článek z oblasti SEO a měsíční zpráva jako druhý článek měsíce.

Na posledním místě jsou doporučené články. Dal jsem je na poslední místo proto, že tento typ článků nemusí nutně vycházet každý měsíc, stačí klidně každý druhý, když se mi podaří na internetu najít opravdové poklady 😉

Tímto způsobem mám pěkně rozdělená témata v průběhu celého měsíce, takže pokud někoho nezajímá jedna oblast, nestane se, že by si neměl celý měsíc co přečíst.

A co když bude nějaká novinka, o které bude třeba napsat a nebude tématicky zapadat? Nebo když mi někdo pošle opravdu kvalitní guest post, který nebude ladit s aktuálním plánem?

Takový článek bude zveřejněn ve středu. Nebude součástí plánu, takže to bude čánek navíc. Věřím, že to tomuto webu také prospěje…

Co říkáte na obsahový kalendář PNI? Máte už také hotový svůj vlastní? Mohu plně doporučit 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

4 komentáře u Jak Funguje Můj Obsahový Kalendář?

  1. Martin napsal:

    Jakub, v tomto ťa veľmi obdivujem. Máš to naozaj riadne premyslené. Ja to robím skôr náhodne (o nápady nemám núdzu), podľa podnetov, ktoré mám z okolia. Ako napr. pred dvoma týždňami som dostal zákazku na motivačné školenie pre obchodníkov a jedna myšlienka z toho školenia vyšla v článku v túto nedeľu.

    Inak na základe tvojho článku „Usnadnete si tvorbu obsahu…“ som zaviedol väčšiu pravidelnosť v publikovaní. Vždy v stredu zverejňujem video z oblasti marketingu alebo predaja, úspechu (to som nerobil) a každú nedeľu článok na niektorú z tém marketing, predaj, reklama.

    Po tomto tvojom článku budem uvažovať nad obsahovým kalendárom 🙂

    • Jakub napsal:

      Ahoj Martine, já jsem právě také od stvoření PNI fungoval spíše instinktivně a spontánně (až na série článků), ale právě nad tímto jsem již nějakou dobu přemýšlel a nechtěl jsem jen psát podle nálady. Proto jsem kalendář vytvořil tak, aby co nejlépe vyhovoval všem čtenářům.

      Pouze jako vedlejší efekt jsem zpozoroval, že mě osobně to při vytváření článků velmi vyhovuje, že to tu práci opravdu usnadní… Přesně tak, jak jsem napsal, když víš o čem máš psát, jde to vždycky lépe. Když následně spolupracuji se svými poznámkami, které už mám o daném tématu zjištěné a připravené, jsem schopen napsat několik kvalitních článků na posezení, což je opravdu bezvadné 🙂

      Určitě vytvoření plánu a obsahového kalendáře zvaž, třeba ti to poslouží stejně dobře jako mě 🙂

  2. Musím říct, že to je něco, co ještě stále neumím. Díky za inspirativní článek.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Josefe, vřele doporučuji, zabralo mi jeden den, kdy jsem měl volno a přemýšlel nad tím. Za jeden den jsem si to důkladně promyslel a od té doby už jedu jen podle tohoto kalendáře a ten investovaný čas se mi za první měsíc mnohonásobně vrátil 🙂

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!