Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Duben 2012

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Vítám vás u měsíční zprávy o návštěvnosti za duben roku 2012.

V dnešní zprávě se podíváme na to, jak návštěvnost ovlivnilo moje setkání s Patem Flynnem a další zkušenosti, které jsem nabral v USA.

Každoměsíční zpracovávání těchto zpráv mi umožňuje udržet si přehled o tom, jak se návštěvnosti tohoto webu vyvíjí, zda-li jde všechno podle mých představ, nebo jestli někde pokulhávám.

Zároveň (a to je také hlavním důvodem) se můžeme všichni s pomocí těchto měsíčních zpráv přiučit z toho, co při propagaci na internetu funguje, co nestojí za časovou (popřípadě finanční) investici a co může mít naopak negativní dopad…

Duben byl měsíc mého návratu po třech měsících z USA…

Co se událo v dubnu?

2/3 dubna jsem byl ještě v Americe, vracel jsem se 20.4.2012 a do Ostravy jsem dorazil po dlouhých 24 hodinách cestování v sobotu 21.4.2012.

O svém pobytu v USA, svá setkání a také nějakou tu inspiraci jsem shrnul ve článku Moje Cesta za Oceán aneb Shrnutí Návštěvy v USA. Pokud jste článek nečetli, vřele doporučuji 😉

Podívejme se tedy na zajímavé události měsíce dubna…

Email Academy 2 Online

E-mail Academy mě neustále přesvědčuje o tom, že to opravdu nebyly vyhozené peníze. Přestože se o vše, co se internetového marketingu týče, zajímám už několik let, i tak sem tam objevím v Davidových videích něco nového, co mě naprosto uchvátí. A to jsem toho spoustu nastudoval a dalších mnoho věcí jsem se naučil v praxi, při používání e-mail marketingu.

Malá vsuvka: po návratu z USA (tedy téměř po měsíci účasti v EA) jsem si procházel poštu, která mi za ty tři měsíce přišla a našel jsem obálku, ve které mi David poslal vytištěnou publikaci o E-mail Marketingu.

O této publikaci nikdy nemluvil a musím říct, že to byl opravdu milý bonus. Vidíte, jak může malý nečekaný dárek potěšit vaše zákazníky?

V Email Academy je se mnou mnoho dalších spolužáků. Jako člověk, který se o internetový (i e-mailový) marketing hodně zajímá, se snažím být pro ostatní oporou a hodnotným zdrojem informací, abych si vytvořil nové známosti, přátele a také přivedl na tento web nové čtenáře.

Dnes a denně v Google Analytics vidím příchozí návštěvníky z mého profilu či fóra v EA. Přihlášení k odběru e-mailů (e-mailový kurz optimalizace webových stránek) nabývá každý měsíc rekordních hodnot.

Největším potvrzením toho, že se vyplatí ostatním pomáhat a být pro ně hodnotným zdrojem informací jsem však dostal ve chvíli, kdy mi napsala e-mail s žádostí o radu paní, která se o mě dozvěděla od své kamarádky, která studuje Email Academy. Je to krásný příklad toho, jak se informace mohou šířit i mimo okruh vašeho působení.

A kvalita kurzu jako takového? Skvělá a mohu vřele doporučit… Bohužel pro nepřihlášené – letos se již další kolo otevírat nebude.

Líbí se mi, že věci, které jsou v zahraničí naprostým standardem, se i u nás v České republice stávají dostupnými. Tím myslím online kurzy, elektronické knihy a podobně.

Dopad setkání s Patem Flynnem

Poté, co jsem napsal článek o svém pobytu v USA a zveřejnil jej ve středu večer (25.4.2012) jsem po ranním probuzení zjistil, že jej Pat sdílel na svém facebooku.

To přitáhlo obrovské množství návštěvníků. Vzhledem k dennímu průměru okolo 70 návštěv jsem jich ten den zaznamenal téměř 400.

Naprosto irelevantní návštěvnost, říkáte si. Do jisté míry máte také pravdu. Přesto mi napsalo mnoho lidí (čechů), kteří se o mě a mých webových stránkách dozvěděli právě díky Patovi.

Díky tomu jsem poznal také…

English Coffee Ostrava

English Coffee Ostrava je veřejná akce. Scházejí se zde každý týden lidé, kteří:

  • si chtějí procvičit svou angličtinu
  • nebo neumí česky a rádi by se seznámili a našli si nové přátele

Já mám angličtinu velmi rád, můj bratr již více než deset let žije v Kalifornii a navíc drtivá část webových stránek, které čtu, je v angličtině.

Rád se tedy v angličtině zdokonalím a každý týden si ji „osvěžím“ 🙂 pokud jste z Ostravy, doporučuji se také zastavit.

Teď už ale ke statistikám návštěvnosti…

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v dubnu 2012

Konečně jsem se rozhodl přejít na nové rozhraní Google Analytics (Google také odebral možnost „old version“ :)). Modře je vykreslen duben, oranžově březen.

Návštěvnost duben 2012

Špička, kterou na grafu návštěvnosti vidíte, je právě čtvrtek 26.4.2012, kdy Pat sdílel můj článek na svém Facebooku. Ten den byla návštěvnost 371 návštěv. Jak jsem již zmínil výše, přestože se tato návštěvnost může jevit jako naprosto irelevantní, spousta lidí, kteří mě následně oslovili (e-mail, Facebook i Twitter mi zvonil prakticky celý den :)) byli relevantní návštěvníci.

Návštěvnost byla tedy v dubnu 2.838 návštěv oproti březnovým 2.356 (+414 návštěv, přičemž jsem spočítal, že necelých 300 návštěv příšlo z ne-česky rozumícícch zemí).

Unikátních návštěvníků bylo 1.960 oproti 1.625 (+335).

Počet zobrazených stránek vzrostl z 5.007 na 6.053 (+ 1.046).

Počet stránek na návštěvu byl 2,13 proti 2,07 minulý měsíc.

Průměrný doba strávená na stránkách 2 minuty a 39 vteřin, minulý měsíc 3 minuty a 8 vteřin (zahraniční návštěvníci mi to trošku srazili :)).

Bounce Rate (míra opuštění) klesla na 67.69% z minulých 69.64% – zde bojuji, ale vzhledem k tomu, že mnoho lidí využívá RSS čtečky, moc se mi toto číslo asi nepodaří snížit. Bohužel 70-80% bounce rate je u blogů celkem standardem.

Počet nových návštěv se změnil jen nepatrně z 61.30% na 62.26%.

Zdroje návštěvnosti v dubnu 2012

zdroje návštěvnosti v dubnu 2012Jak je vidět na grafu, poměr návštěvnosti se trochu pozměnil. Přesto ale zůstala zachována správná proporce. Nejvíce lidí tedy přišlo z vyhledávačů, následně z doporučujících stránek nejméně přímým zadáním adresy. Pouhé dvě návštěvy přišli z e-mailové kampaně. Tyto kampaně však byly o Email Academy, která je již více než měsíc pase :).

Nejlepší doporučující stránky byly:

  1. Facebook
  2. Google.com (RSS čtečka)
  3. Google.cz (RSS čtečka)
  4. tipper.cz
  5. m.facebook.com (mobilní aplikace pro Facebook)
  6. objevit.cz
  7. online2.emailacademy.cz – Email Academy (fórum, profil…)
  8. michalkubicek.cz
  9. t.co (Twitter)
  10. 404m.com

Konverze

V dubnu se k do emailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo celkem 36 lidí (v březnu jich bylo 24). Opět nový rekord a procento konverze je cca 1,8%. Což je velmi dobré, vzhledem k tomu, že určitá část návštěvníků byla ze zahraničí a u nich přihlášení opravdu nehrozí :).

Co se bude dít v květnu?

V květnu budu pokračovat ve studiu e-mail marketingu v Email Academy. Právě jsme s kurzem cca v polovině. Kromě toho bych se ale chtěl pustit do nového projektu…

Sraz internetových marketérů

Po objevení English Coffee Ostrava (a po účasti) jsem byl inspirován a ihned jsem zakoupil doménu (kterou si ještě prozatím nechám pro sebe:)).

Chci spustit webové stránky a zorganizovat pravidelné srazy zájemců o internetový marketing a podnikání na internetu. Pro začátek v Ostravě, ať to můžu všechno organizovat, později bych rád srazy rozšířil po celé ČR.

Z jakého důvodu? Protože rozhovor s Patem mě přesvědčil o jednom – je potřeba se bavit s lidmi, které mají stejné či podobné zájmy a cíle jako já/vy. Čas od času se pobavit s takovými lidmi vám dodá motivaci, energii a dost možná také novou inspiraci.

Co jste udělali pro své projekty v dubnu vy? Podařilo se vám udělat nějaký zajímavý pokrok? Nebo se v něčem topíte a potřebujete pomoci? Podělte se s námi o své radosti i strasti v komentářích pod článkem 🙂

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

15 komentářů u Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Duben 2012

  1. Turek napsal:

    Zase vidím Jakube pěkný posun kupředu, gratuluji a hlavně chválím tvůj styl psaní. Nevím zdali jsi se to někde učil, nebo to máš obkoukano třeba od Pata, ale je to opravdu čtivé a přehledné.

    Jinak k srazům v Ostravě držím palce ať se Ti to povede rozjet, jestli budu mít čas určitě bych na sraz z Frýdku-Místku kouknul. Dokonce sám jsem už uvažoval nějaký sraz udělat, ale v posledních měsících nemám volné chvíle. Takže držím palce v tomhle směru.

    • Jakub napsal:

      Děkuji za pochvalu Turku, jsem rád, že se mé články dobře čtou 🙂 a na srazu Tě velmi rád uvidím, už tento měsíc chci mít hotový web a zorganizovaný první sraz (alespoň) 🙂 jsem na to opravdu zvědavý 🙂

  2. mouseho napsal:

    Jakube, s tím srazem je to určitě dobrý nápad a už se těším na první setkání! Kdybys snad potřeboval s něčím pomoct, dej mi vědět.
    Pokud jde o můj pokrok v mých aktivitách, hodně mě nakoplo právě setkání a pokec s Tebou. Pohybujeme se v odvětví, které hodně lidí odsuzuje a odrazuje nás a právě setkání stejně „postižených“ lidí nám dodá potřebnou motivaci do začátku. Díky a přeju hodně úspěchů do dalších týdnů.

    • Jakub napsal:

      Ahoj Mousi (Lukáši) 🙂 a to je přesně TEN důvod, proč se do toho pouštím, je potřeba se scházet se stejně zaměřenými lidmi, jak pro inspiraci, tak pro motivaci, vážně se těším na první sraz 🙂

  3. Inwebstor napsal:

    Právě jsem objevil Váš web (mimochodem, také právě díky odkazu Pat Flynna na Facebooku :-)) a musím říci, že jsem nadšen (na první pohled se držíte takového více „amerického“ stylu, který mě osobně vyhovuje, ale na českém internetu moc k vidění není)

    Je mi až trapně, že jsem na tento blog nenarazil dříve 🙂 a přidávám do čtečky!

    • Jakub napsal:

      Ahoj Inwebstore, to já zase naopak tvůj blog znám (a čtu :)) už nějaký ten pátek, jsem rád, že se ti články a web líbí a rád tě přivítám mezi čtenáři 🙂

  4. Martin Mažár napsal:

    Aj ja by som sa rád stretnutia zúčastnil, ak mi to čas dovolí 🙂

    • Jakub napsal:

      Ahoj Martine, plánuji srazy dělat pravidelně tak doufám, že ti to vyjde a ukážeš se 😉

  5. Jakube, občas na váš blog zabrousím, a musím uznat, že jste se od vaší návštěvy mého školení v Ostravě posunul o kus dál. Blahopřeji.

    PS: Zruště Ty Kapitálky V Titulcích, to je asi jediné, co se mi tu špatně čte:)

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Michale, děkuji za blahopřání 🙂 snažím se… A lichotí mi, že i Vy sem občas zavítáte :). Jinak nad těmi kapitálkami začínám vážně přemýšlet (jste již druhý, kdo mě na ně upozornil)…

      • Inwebstor napsal:

        K tomu se přidávám 🙂 … v angličtině se to používá celkem hojně, ale čeština takovou praktiku nezná – a musím říci, že v českém textu to působí dost rušivě.

        • Jakub napsal:

          To je sice pravda, ale zase na druhou stranu je to věc „unikátní“ nikdo to nedělá. Tedy – když někdo vidí nadpis, nebo tweet, nebo status na facebooku s prvními písmeny velkými, ví, že jsem to já… Proto jsem s tím začal, odlišení od ostatních. Otázka je, do jaké míry to je „nepříjemné“… Toť nad čím pořád přemýšlím a přoč jsem to ještě nezavrhl…

  6. mouseho napsal:

    Upřímně, kdyby to tady pánové výše nezmínili, nevšiml bych si toho. A jako kvalitář mám vážně vycvičené oko a na psaný text jsem přísný.
    Za mě to tady klidně můžeš nechat, nevidím v tom vůbec nic rušivého. Přijde mi to jako malichernost, kterou se netřeba zabývat.

    • mouseho napsal:

      …reagoval jsem na ty kapitálky a poslední Jakubův komentář.
      Tady to vidíte prakticky… nějak bych zvýraznil odkaz „Odpovědět“.;)

      • Jakub napsal:

        Hihi díky Mousi, zkusím něco udělat s tím „odpovědět“ :). A děkuji za tvůj názor, jsem rád, že se ozval alespoň někdo, pro koho to není vyloženě rušivé (ty kapitálky)…

        Potřebuji si o tom udělat opravdu objektivní obrázek… No asi zkusím anketu…

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!