Sobotu a neděli 22. – 23.9.2012 jsem strávil v Brně v hotelu/kongresovém centru Voroněž na akci Email Academy Živě. Vstupenku na tuto akci jsem dostal ke svému kurzu Email Academy Online.
Email Academy určitě nemusím představovat, všichni dobře víte, o co se jedná :). A Email Academy Živě byl víkend plný zajímavých informací a setkání s novými zajímavými lidmi.
Každý den jsme začínali v 9:00 ráno a končili v 18:00 (sobota) a 17:00 (neděle) hodin. Dovedete si tedy představit, jak velké množství informací jsme zde za těch celkem 17 hodin obdrželi. Kromě toho jsem se seznámil s mnoha lidmi během obědu, večeře a podobně…
A jak tato akce Email Academy Živě probíhala?
První den
Lehce po osmé hodině ranní jsme dorazili do hotelu a zaregistrovali se na akci. Dali jsme si kávu, poznali pár nových lidí a v 9:00 jsme se přesunuli do místnosti, kde se akce po oba dny konala. Akce se zůčastnilo celkem 235 lidí a druhý den jich dorazilo ještě víc.
David plný energie přiběhl na pódium a všechny nás přivítal. První hodinu a půl jsem si připadal, že jsem spíše na Miliónovém Impériu než na Email Academy, ale vše bylo v rámci rozumných mezí, takže mi to vůbec nevadilo. Je třeba neustále dodávat motivaci a energii, proti tomu vůbec nic nemám :).
Pro některé z vás, kteří by si chtěli rýpnout – ne… Žádné přeslazené řeči ani snění se nekonalo. David naprosto přirozenou cestou předával opravdu zajímavé informace.
Po tomto úvodním povídání jsme se již naplno vrhli na internetový a převážně emailový marketing. Začli jsme prvotním povídáním, k čemu všemu je email marketing dobrý a jak jej lze nejlépe využít. Následně jsme se věnovali základům emailového marketingu, technikám, získavání kontaktů a budování databáze.
Ján Polák
Než se člověk nadál, byl večer a ještě před oficiálním ukončením prvního dne si pro nás připravil povídání Ján Polák na téma dynamika bohatství. Převážně se jednalo o to, aby si ostatní uvědomili, že jim nestojí nic v cestě. Spousta lidí se neustále vymlouvá na různé věci – čas, peníze, nedostatek lidí či informací, know-how a podobně.
Ovšem v drtivé většině případů, jsou to opravdu jen výmluvy. A vím to i sám podle sebe sama. I když se pokládám za nadmíru pracujícího a vytíženého člověka s neustálým nedostatek spánku a času na relaxaci. Přesto vím, že když mě trkne ten správný náboj motivace, jsem schopen pracovat mnohem efektivněji a udělat toho pro své projekty mnohem více, než je u mě běžné… Většina nástrojů je zdarma, ty placené jsou za opravdu dostupné finance, informací jsou na internetu tuny a lidé? Lidí jsou všude spousty…
Po celém dni jsme se přesunuli do pizzerie, dali jsme si večeři a seznamovali se navzájem.
Druhý den
Hned z rána jsme se vrhli na další kroky, kterými byly webové formuláře, konverze a zvyšování návštěvnosti. Líbí se mi, že David propaguje moderní techniky internetového marketingu jako kvalitní obsah, kvalitní jednáni s klienty a podobně.
Žádné drahé reklamní prvky vám nepomohou, žádné velké investice do PPC reklamy vám nebudou k ničemu, pokud nebudete mít kvalitní webové stránky a nebudete umět na svých webových stránkách s návštěvníky pracovat.
Řekli jsme si, jak využít co nejvíce kanálů k tomu, abychom oslovili co nejvíce potenciálních zákazníků, a jak všechny tyto kanály zkombinovat do jednoho funkčního celku. Nemůžeme opomenout affiliate systémy, které jsou (nejen) pro Davida významným prodejním nástrojem.
Nejdůležitější je samozřejmě komunikace s potenciálními zákazníky. Této oblasti jsme věnovali poměrně dost času. Jak komunikovat, že je potřeba se soustředit vždy na jednu jedinou věc (o tom jsme si řekli již v kompletním průvodci copywritingem, vzpomináte?) a také, jak napsat email, který budou lidé opravdu číst.
Dále jsme se věnovali také statistikám, které je potřeba při e-mailingu sledovat. Také jsme probrali zákonné povinnosti, které je potřeba při e-mailingu dodržovat.
David nezapomněl ani na autorespondery, komunikační mapy a také na práci se seznamy a konečně – jak to všechno zkombinovat do jedné funkční kampaně…
Na programu byla ale ve druhém dni také velmi zajímavá přednáška…
Martin Kalina
Martin Kalina pracoval ve společnosti H1 jako specialista na internetový marketing, má své vlastní info produkty a mimo jiné spolupracuje také s Davidem na miliónovém impériu. Připravil si pro nás povídání o tom, jak se internetový marketing a podnikáni dělalo včera, jak se dělá dnes a jak se bude dělat zítra.
Vše jde shrnout velmi stručně – včera to bylo velmi jednoduché, dnes je to o statistice, zítřek je nepredikovatelný – proto rada je jednoduchá – soustřeďte se na to, co fungovalo, funguje dnes a tedy s největší pravděpodobností bude fungovat i v budoucnu. Soustřeďte se na budování značky a důvěry.
Efektivnost důvěryhodného prodejce byla v minulosti ověřena na jednoduchém případě. Zavedená firma/e-shop spustili totžný e-shop s totožným sortimentem, jen v jiných barvách. Co se stalo? Přestože vše bylo téměř totožné, mateřský e-shop měl stále více než dvojnásobný počet objednávek. Důvěra a budování značky je velmi důležitá.
Dále byl velmi zajímavý Martinův velmi jednoduchý pohled na podnikání na internetu:
Infodnikání je hra čísel. Není to nic složitého. Postup je naprosto jednoduchý. Vytvoříte Squeeze page, na které sbíráte e-mailové adresy, následně na tyto e-maily odešlete prodejni dopis s nabízeným produktem (prodeje se většinou pohybují kolem 1%) a následně sledujete statistiky. Není otázka, jestli to půjde. Otázka je kdy!? Kdy se do toho pustíte a kdy to uděláte.
Toť vše… Co vy na to? 🙂
13 velmi jednoduchých tipů (nejen) pro e-mailový marketing z akce EA živě
- Dělejte poctivě to, co vás baví, co milujete a co slouží lidem
- Pro předmět emailu vytvářejte nadpisy s pomocí časopisů
- Navazujte na aktuální události (vedro, zima, katastrofy, společenské akce…)
- Používejte příběhy
- Vše musí být jednoduché, přímé a stručné
- Řešte problémy
- Používejte textovou i html formu emailu
- Internet je jenom hřiště, je to hra. Můžete si dělat co chcete, nebojte se (Martin Kalina)
- Neplýtvejte časem na nepodstatné věci
- Paretovo pravidlo 80/20 – věnujte svou pozornost 20% činností, které vám generují 80% zisků
- Najděte to, co vás baví a dělejte právě to!
- Dělejte to způsobem, který vás baví a na místech, které máte rádi.
- Hledejte to, co chybí vám, pravděpodobně to potřebují i ostatní.
Závěr
Přestože se email marketingu věnuji aktivně a mnoho informací jsem již předem znal, jsem rád, že jsem se této akce zůčastnil. Něco zajímavého jsem se přiučil, ale hlavně – vím, že i nadále budu Email Academy rád doporučovat vám ostatním, protože vím, že získáte opravdu hodnotné informace.
Kromě toho jsme samozřejmě dostali pracovní materiály a také – tištěnou publikaci Miliónový email. Její recenzi vám napíšu později, až ji přečtu :).
Také jsem konečně osobně potkal Martina Mažára a Martina Mikláše, kteři jsou na internetu (i zde v komentářích) velmi aktivní a na ně jsem se opravdu těšil :). No a samozřejmě jsem poznal i další nové lidi, což je pro jakékoli podnikání velmi důležité.
Pokud budete mít možnost se podobné akce zúčastnit, určitě vám to vřele doporučuji, toto jsou jedny z nejlepších akcí, které mají většinou dlouhodobé dopady na vaše podnikání – poznáte mnoho lidí, mnoho potenciálních partnerů a dozvíte se spoustu informací…
Co říkáte na Email Academy Živě? Byli jste tam? Jak se vám to líbilo? Podělte se s námi v komentářích 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Krásné shrnutí, díky!
Rádo se stalo, škoda, že jsi se nezúčastnil, těšil jsem se, že pokecáme…
Super shrnutí a zajímavé informace od Martina Kaliny.
Martin Kalina byl opravdu super – skvělý přednes, zábavný a poučný… Měl jsi přijet taky 🙂
Čím dál více mě mrzí, že jsem si to tenkrát nezakoupil 🙂 Velice zajímavě jsi to shrnul. Co byla pro tebe ta nej nej přínosnější informace? Ta, o které jsi předtím nevěděl?
No o čem jsem předtím nevěděl, to je težké… Co se mi ale líbilo úplně nejvíc bylo, když Martin Kalina poukázal na to, že svět internetu je jako hřiště – můžete si dělat co chcete a kdy chcete a také – výsledky můžete vidět relativně rychle… Nebát se tedy vyzkoušet nové věci. Tohle se mi hodně líbilo a je to svatá pravda…
Například Internet Marketing Sraz (www.imsraz.cz) mi trvalo vytvořit cca týden, včetně nakupování, placení, plánování a technického vytváření webu, a hle – již pátý Internet Marketing Sraz se uskutečnil tento týden… Užili jsme si plno zábavy, poznali spoustu nových lidí a dozvěděli se plno nových informací… Jen díky tomu, že jsem dostal nápad a okamžitě jej zrealizoval.
Na internetu se opravdu vyplatí vyzkoušet to, co vás napadne a věříte tomu 😉
Pingback: Miliónové Impérium živě - jaké bylo? | Propagace na internetu
Super